24.1 C
București
miercuri, mai 22, 2024

Cum sa obținem rezultate vizibile la sală

Data:

În dorința de a fi cât mai in formă și de arăta cat mai bine, multe persoane merg regulat sau când și când la sala. În acest sens însă, este important sa ținem cont de mai multe aspecte cheie. Printre acestea se numără realizarea corectă a exercițiilor și folosirea corespunzătoare a aparatelor. Dar și adaptarea unui program de antrenament cât mai bun care implică la rândul său zilele și timpul petrecut la aparate, tipurile de antrenamente realizate într-o singură sesiune, un plan de odihnă, precum și o alimentație cât mai echilibrată și mai sănătoasă. Organizarea unui program eficient de mers la sala și obținerea unor rezultate vizibile este așadar un proces complex. Acesta are în vedere atât o planificare riguroasă cât și o dedicare constantă.

Iată și câteva dintre aspectele menționate anterior, de care este bine sa ținem cont:

Importanța programării

Primul pas în organizarea unui program de mers la sala eficient este să înțelegi importanța unei rutine bine structurate. Un program bine gândit te poate ajuta să eviți antrenamentul prea extenuant. Să menții, de asemenea, un echilibru între diferite grupuri musculare. Și mai ales să-ți îmbunătățești performanța generală. Indiferent ca ne dorim un antrenament complet, pentru toate grupele de mușchi sau doar pentru o anumită zonă, este important să știm ce exerciții putem face. Câte să facem în fiecare și în ce zile este cel mai bine să mergem la sala. Acest lucru tine și de programul nostru personal, dacă intervin sau nu și alte lucruri intre timp.

Clarificarea obiectivelor

Este totodată important și să-ți clarifici obiectivele. Trebuie să știi dacă vrei să slăbești, să-ți crești masa musculară. Sau să îmbunătățești rezistența. Odată cu asta, obiectivele specifice te vor ghida în crearea unui program care să se potrivească nevoilor tale. Pentru fiecare tip de antrenament există și exerciții specifice. Unele ne ajută să slăbim. Altele ne antrenează până la limită musculatura și ajută la creșterea acesteia. De la una la alta, alimentația este și ea importantă. Este bine să consumăm, pe lângă mâncarea pe care o consumam de obicei, și alimente bogate in nutrienții necesari, precum proteine sau aminoacizi.

Planificarea sesiunilor

Planificarea sesiunilor in mod eficient este la fel de importantă, un aspect deja adus în discuție în acest subiect. Din ce motiv? Fiindcă aceasta ajută la executarea antrenamentelor mai eficient. De exemplu dacă mergi la sală 5 zile pe săptămână poți dedica două zile pentru partea superioară a corpului, două zile pentru partea inferioară. Și o zi pentru antrenament cardio sau flexibilitate, in cazul in care vrem sa lucram tot corpul. Alternativ, doar pentru brate sau spate, având la dispoziție o mare varietate de aparate și tipuri de exerciții, le putem împărți in funcție de grupele de mușchi. Ca de exemplu o zi pentru biceps și o alta pentru triceps.

Importanța alimentației

Pe măsură ce lucram mai intens și pofta de mâncare poate creste, dat fiind faptul ca trebuie sa recuperam aportul de energie consumat in cadrul antrenamentului. Aici intervin mai ales alimentele specifice unui astfel de program. Nu va însemnă deci ca va fi nevoie sa mâncăm cantități mai mari și astfel sa nu ajungem la niciun rezultat ci mai degrabă sa consumam alimentele esențiale. A renunța la prăjelile in prea mult ulei și la alimentele ce conțin multe grăsimi sau uleiuri poate fi un pas major. Astfel, în loc să folosim gătitul la aragaz sau pe plită putem folosi un cuptor electric sau o tigaie cu aer cald.

Consumul regulat de fructe și legume, cât mai naturale și mature va aduce in timp beneficii vizibile in ceea ce privește stăpânirea acestei pofte de mâncare. In plus, dacă este necesar se poate lua în considerare și consumul suplimente precum proteine, ovăz, BCAA sau creatină pentru a sprijini creșterea musculară și recuperarea. Acestea nu au efecte adverse sau negative asupra corpului. Nici atunci când nu mai continuăm antrenamentul sau devenim sedentari pentru prea mult timp.

Necesitatea odihnei

In plus fata de aceste aspecte, și monitorizarea periodica a progresului ne va ajuta sa vedem cât de rapid și de bine avansăm în atingerea rezultatelor dorite. Și să nu uităm nici necesitatea de a ne odihni suficient, pentru a permite corpului să se refacă mai ales după sesiunile intense, in care îl ducem către limita sa curenta.

Cel mai bine de ținut minte este ca menținerea unui program regulat este calea de bază pentru a vedea rezultate. Nu este suficient să te antrenezi intens o perioadă scurtă și apoi să iei o pauză lungă. Acest lucru este valabil și intre zilele de mers la sală. Dar și în cadrul aceleiași sesiuni. Dat fiind faptul că, asa cum spunem unii dintre noi, o pauză prea lungă va răci mușchii și astfel. Iar performantele vor scădea. Este indicat de multi ca in primele săptămâni sa se meargă cat mai des la sala iar pe măsura ce ne obișnuim, putem face și pauze de o zi intre sesiuni. Iar in ceea ce privește exercițiile, pauzele de 30 de secunde pana la 1 minut intre reprize sunt suficiente.

Consistența e cheia!

Consistența în antrenamente și în dietă va aduce deci cele mai bune rezultate. Varietatea în Antrenamente Evită rutina prin schimbarea exercițiilor, greutăților, numărului de repetări și seturi. Acest lucru nu doar că te va ajuta să rămâi motivat, dar va stimula și diferite grupuri musculare, ducând la o creștere generală a performanței.

itexclusiv.ro
Articole Aseamantoare
Noutati

De ce este important să purifici pietrele semiprețioase?

Pietrele semiprețioase au fost apreciate din cele mai vechi...

Cum poți purta corect pantalonii evazați?

Pantalonii evazați, un simbol al modei anilor '70, au...

Campionul mondial de KickBox Daniel Ghita – foc si para: Rusine!

Daniel Ghiță este singurul campion mondial român de kickbox...

Cum să îți creezi ținute vintage care să impresioneze

Nu suntem cu toții specialiști în fashion, dar parcă...