Zece motive sa bei bere

Datorita continutului de antioxidanti, aceasta bautura te fereste de multe boli
 
<p>Berea hidrateaza mai bine ca apa dupa efort fizic, reduce riscul de aparitie a pietrelor la rinichi si a ulcerului, creste colesterolul bun si mentine sanatatea oaselor. Este un mit ca ingrasa.
Berea contine acelasi numar de calorii ca sucul de fructe. Persoanele care consuma bere "cu cap" (un pahar pe zi-femeile si doua-barbatii) au un risc mai mic de a face pietre la rinchi, ulcer, boli de inima, boli nervoase sau osteoporoza. Gratie continutului de antioxidanti, prelungeste tineretea. Nutritionistii va dau zece motive sa beti bere in fiecare zi. 


1. Nu ingrasa
Cu un continut caloric mult mai mic decât al altor bauturi alcoolice - 43 kcal la 100 ml in cazul celei cu alcool si doar 17 kcal la 100 ml in cazul celei fara alcool, berea este blamata pe nedrept de cresterea in greutate. 
"S-a zis ca daca bei bere faci burta, din cauza unor substante numite fitosteroli, insa cantitatea lor este modica", explica nutritionistul Corina Zugravu. 

Cantitatea zilnica recomandata este de 330 de ml (o doza), - pentru femei, si 660 de ml - pentru barbati. 


2. Rehidrateaza dupa efort 


In cantitatile recomandate mai sus, berea, cu si fara alcool, rehidrateaza dupa efort fizic (contine 93% apa). "Bogata in minerale - potasiu si magneziu, aminoacizi, glucide, vitamina B si antioxidanti, berea reface pierderile de apa care se produc prin transpiratie si grabeste recuperarea dupa exercitiul fizic, chiar mai bine decât apa, au aratat studiile", subliniaza nutritionistul.


3. Reduce riscul formarii pietrelor la rinichi


Berea are un continut redus de calciu, dar este bogata in magneziu, impiedicând astfel formarea pietrelor la bila si la rinichi. Are efect diuretic, iar medicii chiar recomanda un pahar de bere pe zi persoanelor cu risc crescut sa faca pietre la rinchi. Berea mentine elasticitatea vaselor de sânge 


4. Reduce riscul de Parkinson 


Boala Parkinson e o afectiune neurodegenerativa raspândita care afecteaza persoanele peste 50 de ani. "Mai multe studii au aratat ca berea consumata in cantitati moderate, atât timp cât mentinem un stil de viata sanatos, reduce riscul de Parkinson", mai spune medicul. 


5. Creste nivelul de "colesterol bun" (colesterol HDL)


Cercetarile au demonstrat ca un pahar de bere pe zi creste cantitatea de "colesterol bun" (colesterol HDL) in sânge, gratie continutului de antioxidanti. Un nivel ridicat de "colesterol bun" inseamna risc cardiac mai mic.


6. Scut impotriva bacteriei Helicobacter pylori Unele cercetari au demonstrat ca berea are un efect antibacterian si poate tine departe bacteria Helicobacter pylori, cauza majoritatii ulcerelor de stomac si un posibil factor de risc pentru cancerul de stomac. 


7. Este o sursa de antioxidanti 


Berea contine antioxidanti naturali din malt (orz) si din hamei. "Cea neagra contine mai mult alcool (7%), insa are un continut mai mare de antioxidanti. Antioxidantii sunt absorbiti rapid", precizeaza nutritionistul. Mentine sanatatea oaselor si a creierului 


8. Previne osteoporoza
Siliciul din apa si in special din orz mentine densitatea minerala a oaselor, mai ales la menopauza. In plus, siliciul din bere ar putea contribui la reducerea riscului bolii Alzheimer.


9. Este o sursa de vitamine


Organismul celor care adopta o dieta vegetariana este adesea privat de vitaminele pe care le asimileaza in mod normal din alimentele de origine animala. "Berea este o sursa de vitamine din complexul B (B1, B6 si B9), care protejeaza impotriva bolilor de inima", adauga specialistul in nutritie. 


10. Este o sursa de fibre 


Berea contine fibre solubile derivate din orz, ingredientul sau de baza. Doua pahare asigura in medie 10% din doza zilnica recomandata de fibre solubile, iar unele tipuri de bere pot furniza pâna la 30% din necesarul zilnic de fibre.

330 de mililitri 
este cantitatea zilnica recomandata femeilor. Barbatii "au liber" la o dubla de bere</p>
Vote it up
114
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza