Vrei sa slabesti?

Incepe reorganizarea dulapului din bucatarie si a frigiderului
 

<p>

Indiferent care e scopul principal, acela de a fi mai sanatos si a trai mai mult sau de a scapa de cateva kilograme, unul dintre cele mai importante lucruri e sa faci ordine in bucatarie.

Pasul 1: Fa curat in dulapul din bucatarie

Pune urmatoarele produse in zona cu lucruri de aruncat:

-Alimentele expirate, uscate, stricate sau rancede.
-Uleiurile de gatit si produsele din cereale integrale pot rancezi inainte de termen daca sunt expuse la oxigen; miroase-le si arunca-le pe cele alterate.
-Alimentele procesate care contin grasimi trans si/sau grasimi saturate. Arunca margarina preparata cu uleiuri hidrogenate sau partial hidrogenate, ca si biscuitii, fursecurile, amestecurile pentru copt, prajiturile din comert si alte alimente procesate in cazul carora aceste uleiuri sau grasimi saturate constituie unul dintre primele 4 ingrediente.
-Cerealele pentru micul dejun, painea, produsele de patiserie si pastele fainoase rafinate si/sau cu un continut ridicat de zahar. Le vei inlocui cu variantele lor din cereale integrale si cu putin zahar (sau deloc).
-Alimentele care contin calorii goale. Arunca-le la cosul de gunoi. Daca vrei sa traiesti mult, gustarile tale trebuie sa fie bazate pe fructe zemoase, legume, samburi si biscuiti din cereale integrale, nu pe chipsuri, covrigei si saratele – bogate in sodiu si grasimi, dar cu un continut redus de fibre.
-Condimentele si alimentele procesate bogate in sodiu. Arunca (sau da altora) produsele care contin peste 20% din doza zilnica recomandata de sodiu la o portie (circa 300 mg).
-Alimentele care zac nefolosite de 6-12 luni. Conservele
si ingredientele pentru preparate in stil thailandez poate ca au fost o idee buna la vremea cand le-ai cumparat, insa daca nu vei manca niciodata gustari exotice sau nu vei prepara meniuri sofisticate, cu lapte de nuca de cocos, pasta de curry ori sos de peste, e momentul sa le dai.

Pasul 2: Reaprovizioneaza dulapul din bucatarie

Pastreaza aceste produse ori trece-le pe lista de cumparaturi:

-Conserve de fasole – fasole pestrita, neagra, rosie, alba; naut
-Conserve de rosii taiate, pasta de rosii sau suc de rosii (la modul ideal, cu continut redus de sodiu)
-Fructe in suc propriu sau in sirop cu continut redus de zahar
-Conserve de legume
-Fructe uscate, inclusiv pungi cu stafide ce contin o singura portie
-Samburi: migdale, nuci, nuci pecan, arahide etc., nesarate si fara arome (pastrati-le la frigider, ca sa ramana proaspete mai mult)
-Orez integral: obisnuit si din cel cu fierbere rapida
-Alte cereale integrale, precum orz perlat, bulgur si quinoa (pastrati-le in congelator, ca sa-si mentina prospetimea)
-Fulgi de ovaz
-Cereale integrale pentru micul dejun; primul ingredient mentionat pe cutie trebuie sa fie o cereala integrala, iar produsul sa contina cel putin 4 g de fibre la o cana si sa fie sarac in zahar si grasimi
-Conserve de supa cu continut redus de sodiu si grasime
Faina de patiserie din grau integral (pastreaz-o in frigider, ca sa tina mai mult)
-Amestecuri de condimente fara sare; alte plante aromate si diferite mirodenii
-Paste, taitei din cereale integrale
-Conserve de ton in apa
-Conserve de somon
-Ulei de rapita si ulei de masline extravirgin
-Otet balsamic – pentru a prepara sosuri aromate si pentru gatit
-Suc de legume cu un continut redus de sodiu
-Sifon si apa minerala (delicioase in amestec cu putin suc de fructe)
-Floricele de porumb – fara sare si cu continut redus de grasimi
-Usturoi proaspat
-Ceapa cu bulbul mic
-Cartofi dulci

Pasul 3: Fa curat in frigider

Urmatoarele produse din frigider si congelator trebuie aruncate – sau folosite si apoi inlocuite cu variantele sanatoase.

-Bauturi carbogazoase, punci de fructe, ceai indulcit din comert si alte bauturi pline de zahar
-Lapte integral si lactate cu continut mare de grasimi – smantana, branza, branza topita, branza de vaci si/sau iaurt grase
-Paste de branza, cascavaluri si mezeluri cu un continut ridicat de sodiu
-Margarina cu grasimi trans
-Maioneza cu multe grasimi
-Condimente bogate in sodiu
-Carne tocata de vita, carne de vita/porc cu grasime vizibila (si cea „slaba” are mai multa grasime decat puiul), costita, carnati
-Inghetata avand un continut ridicat de grasimi, sorbet de fructe bogat in zahar
-Alimente congelate sau caserole care contin grasimi trans, sau peste 25% din doza zilnica recomandata de grasimi saturate si/sau sodiu

Pasul 4: Reaprovizioneaza frigiderul

Organizeaza judicios pe rafturi, astfel incat sa poti depozita cat mai bine urmatoarele produse:

-Lapte degresat si produse lactate cu continut redus de grasime – branza, iaurt, branza topita, branza de vaci
-Maioneza cu ulei de rapita, cu un continut redus de grasime
-Piept si pulpe de pui dezosate, fara piele; piept de curcan; carne tocata de pui sau carne tocata slaba de vita
-Oua bogate in acizi grasi omega-3
-Usturoi tocat la borcan
-Suc natural de portocale, de struguri Concord, de mandarine sau de rodii
-Fructe de sezon – diverse fructe de padure, cirese, portocale, mandarine, piersici, grepfrut, struguri, kiwi, prune, piersici, pepene verde sau galben
-Legume de sezon – spanac, broccoli, conopida, vinete, castraveti, salata verde, ciuperci, ridichi, mazare, fasole verde, varza, rosii, morcovi, sparanghel
-Fructe si legume gata taiate, pentru preparare rapida, precum felii de morcov, ananas sau fructe in amestec, pentru salate; varza tocata; buchetele de broccoli si/sau conopida; felii de ardei gras, rosu si verde; cutii cu rosii cherry; pungi cu morcovi mici de cate o portie fiecare; frunze de salata gata spalate; fasole verde curatata/taiata
-Portii de pui sau curcan fara oase si fara piele; alte soiuri de carne slaba; carne tocata de pui sau curcan, fara piele; peste congelat (simplu – nu preparat, pane sau cu sos), creveti sau homar congelate
-Pungi cu fructe congelate neindulcite, precum afine, cirese, piersici, zmeura sau capsune
-Pungi cu legume congelate simple, cum ar fi spanac, soia verde (edamame), porumb, mazare, fasole verde sau diferite amestecuri de legume
-Alimente congelate sanatoase, pentru mese rapide ocazionale – cautati produse cu maximum 400 de calorii, fara grasimi trans, sau cele care contin sub 25% din doza zilnica recomandata de grasimi saturate si/sau sodiu
-Sorbet de fructe cu continut redus de zahar – cauta produse care nu au mai mult de 4-8 g de zahar la o portie.

</p>

Vote it up
129
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza