Vara sunt indicate dietele proteice

Pepenele rosu poate fi cea mai sanatoasa si la indemana alternativa atunci cand vrem sa slabim in perioada caniculara
 

<p>Otetul de mere este potiunea-minune la care recurg unii dintre noi atunci cand vor sa scape de kilogramele inestetice intr-un timp destul de scurt. Medicii nutritionisti atrag atentia ca nu trebuie abuzat de acest regim, deoarece otetul este foarte acid si poate duce la aparitia gastritelor si a hiperaciditatii gastrice.

"Otetul de mere este cunoscut pentru beneficiile sale detoxifiante, dar acesta duce la aparitia problemelor gastrice. Este contraindicata aceasta dieta persoanelor care sufera de reflux gastrointestinal sau de osteoporoza", spune Livia Nena, bio-nutritionist.

O alta dieta de baza in sezonul estival se bazeaza pe fructe, dar nu intotdeauna rezultatele sunt cele scontate. Dimpotriva, ea poate duce la ingrasare, daca nu facem alegerile potrivite. "Daca vrem sa scapam intr-un timp relativ scurt de cateva kilograme, trebuie sa alegem fructe al caror continut in apa este foarte ridicat.

Un bun exemplu este pepenele rosu, care contine in proportie de 90% apa. Aceasta dieta nu pune in pericol organismul", sustine biologul Nena. Pepenele rosu detoxifica organismul, regleaza nivelul hormonal si intareste sistemul imunitar. In plus, fructul ofera organismului vitaminele si mineralele de care are nevoie pentru a face fata temperaturilor ridicate. Pepenele galben are un continut mai ridicat de fructoza, comparativ cu cel rosu. "Fructele de sezon sunt cele mai indicate pentru aceasta perioada. Pentru obtinerea rezultatului dorit se pot manca si doua kilograme de pepene rosu pe zi, fara a pune in pericol cura de slabire", completeaza dr. Livia Nena.

Pe timpul verii trebuie sa evitam dietele care au un continut proteic ridicat, deoarece organismul nu poate asimila si arde cantitatile mari de proteine. Corpul are nevoie de cat mai multa apa, in perioada de canicula, asa ca specialistii recomanda taierea de pe lista a alimentelor care contin grasimi, proteine si carbohidrati, precum pastele sau painea. Specialistii recomanda mentinerea unui consum limitat de sare, de aproximativ trei grame pe zi, adica un varf de lingurita, deoarece sarea accelereaza eliminarea lichidelor din organism, iar riscul deshidratarii este destul de ridicat. Nutritionistii spun ca cel mai mare aport de sare din organism provine din mancarurile procesate, din mancarea de la restaurante si preparatele fast-food-uri. Atunci cand dorim sa urmam o dieta bazata pe supe sau legume, nutritionistii recomanda evitarea supelor la plic sau a legumelor congelate, deoarece acestea contin sodiu "ascuns".

"Pe timp de vara se recomanda regimurile bazate pe salate, fie de fructe, fie de legume. Acestea hidrateaza organsimul, ofera vitamine si minerale esentiale pentru buna functionare a corpului cand temperaturile sunt ridicate", spune biologul Nena. Astfel, ardeii, ceapa verde, fasolea verde, dovleceii, castravetii, salata verde, telina, mazarea, vinetele, piersicile, perele, nectarinele, prunele si smochinele crude sunt alimentele-vedeta ale acestui sezon.</p>

Vote it up
207
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza