Trusted Brands 2014 – Marcile in care au incredere romanii

Ce companii si ce marci au reusit sa pastreze sau sa castige increderea romanilor in acest an?
 

Care sunt masinile, bancile, cosmeticele sau medicamentele pe care le prefera? Dar ceilalti europeni?

Raspunsurile la aceste intrebari si la multe altele le dezvaluie Trusted Brands 2014, cel mai important studiu de piata asupra consumatorului in Europa, realizat de Reader’s Digest in 10 tari, printre care si Romania. Obiectivul studiului, ajuns in acest an la a paisprezecea editie in Europa si a noua editie in Romania, este identificarea si premierea marcilor care au reusit sa castige increderea consumatorilor in acest an.

In Romania, rezultatele Trusted Brands 2014 au confirmat din nou ca romanii raman fideli marcilor care reusesc sa le castige increderea. La majoritatea categoriilor, liderii raman aceiasi, indiferent de schimbarile care se produc pe piata. Practic, în România rezultatele arata, an de an, consecventa. Opt branduri au reusit chiar sa isi pastreze prima pozitie in topul increderii noua ani la rand, de la inceputul studiului (de ex. Borsec la categoria Apa minerala, Ariel la categoria Detergent, Petrom la categoria Benzinarii, ProTV la categoria Televiziune).
Schimbari de lider au aparut, in acest an, la sapte categorii: Retea de telefonie mobila (unde Vodafone a reusit sa detroneze la nivel de perceptie si incredere Orange, castigatorul editiei precedente), Computer personal (unde HP a ocupat in 2014 pozitia intai, detinuta in anii trecuti de Dell), Automobil (unde Volkswagen a invins Dacia), Camera foto (Nikon a detronat Canon), Banca (Banca Transilvania depaseste BCR), Produs de ingrijire a parului (Head&Shoulders a trecut pe prima pozitie, ocupata anul trecut de Nivea) si Magazin electrocasnice (Altex a depasit Domo). De asemenea, anul acesta in studiu a fost introdusa o noua categorie: Farmacii. Primul castigator al acesteia este farmacia Catena.

Dupa ce, inca din 2010, studiul a consemnat revenirea in forta a brandurilor romanesti, si 2014 aduce confirmarea faptului ca increderea romanilor in acestea creste constant. Anul acesta avem 18 categorii castigate de marci autohtone.

La categoria Profesii, campionii increderii la romani raman, ca si in anii trecuti, pompierii (92%), pilotii (88%) si farmacistii (78%). Pe ultimele trei locuri ale clasamentului se situeaza politicienii (doar 14% au incredere in ei), agentii imobiliari (cu numai 20% procent de incredere) și liderii de sindicat (cu 24% procent de incredere). Interesant este faptul ca, in Romania, increderea in profesori a crescut foarte mult fata de anul trecut – daca in 2013 s-a dovedit a fi cea mai mica din Europa (57%, fata de 72% media europeana), in acest an 73% dintre respondenti au declarat ca au incredere in cadrele didactice.

Florin Petrescu, country manager Reader’s Digest Romania: “Este a noua editie in Romania si, tot acum, Reader’s Digest aniverseaza 10 ani de prezenta aici. Imi place ca, in toti acesti ani, ceva nu s-a schimbat: marcile romanesti au ramas pe val. Doua treimi din categoriile locale sunt castigate de branduri romanesti”.

Studiul Trusted Brands isi propune si reuseste, de peste un deceniu, sa identifice marcile in care europenii au incredere si sa descopere ce criterii stau la baza deciziei de a opta pentru o anumita companie sau un produs. Si in Romania am creat deja o traditie din a evidentia, an de an, brandurile cu cea mai buna reputatie in randul consumatorilor. In editia de mai a revistei Reader’s Digest Romania, cititorii nostri au ocazia – la fel ca cei peste 4 milioane de cititori ai editiilor europene – sa compare rezultatele locale ale studiului Trusted Brands cu cele din restul Europei. Castigatorii vor fi premiati in cadrul Galei Trusted Brands 2014, care va avea loc astazi, in salonul Le Diplomate al Hotelului Athenee Palace Hilton.

In tarile in care au castigat, companiile care s-au situat pe primul loc au dreptul sa foloseasca gratuit emblema Trusted Brands in campaniile publicitare, sau chiar pe eticheta de produs - lucru care se intampla de cativa ani incoace si in Romania. Branduri de renume, precum Ariel, Borsec, Eurovita, Medlife, Nivea, Philips, Untdelemn de la Bunica si altele, au ales deja sa afiseze emblema Trusted Brands, dovada increderii consumatorilor, in campaniile lor.

Trusted Brands 2014 s-a desfasurat concomitent in 10 tari europene, printre care si Romania, respondentii avand la dispozitie pentru a alege 20 de categorii comune celor 10 tari si un numar de maximum 18 categorii locale. Este important sa subliniem ca participantii la sondaj nu au primit variante de raspuns, ci au fost rugati sa nominalizeze ei insisi marcile in care au incredere si sa le evalueze apoi in functie de "Calitate", "Valoare excelenta", "Imagine puternica", "Intelegerea nevoilor clientilor" si „Responsabilitate sociala”.

Studiul a fost realizat in perioada septembrie - noiembrie 2013, iar respondentii au fost selectati din baza de date de clienti activi ai Reader’s Digest din cele 10 tari europene: Austria, Elvetia, Finlanda, Franta, Germania, Polonia, Portugalia, Romania, Rusia si Slovenia. In perioada mentionata, in Europa s-au trimis 784.176 de chestionare cu intrebari deschise, din care 50.000 în Romania. In Romania, s-au inregistrat 4.831 de chestionare completate. Selectarea esantionului consultat a fost efectuata astfel incat sa reflecte profilul populatiei din fiecare tara. Procesarea datelor si a rezultatelor a fost operata de catre compania britanica Wyman Dillon Ltd..

Studiul integral poate fi vizualizat si descarcat de pe site-ul dedicat www.rdtrustedbrands.com

Castigatori Trusted Brands Romania 2014:

Categorii europene:

– Automobile: Volkswagen
– Electrocasnice: Philips
– Computere personale: HP
– Telefonie mobila: Nokia
– Retea telefonie mobila: Vodafone
– Camere foto: Nikon
– Agentii de turism: Paralela 45
– Banci: Banca Transilvania
– Carduri de credit: Visa
– Companii de asigurari: Astra Asigurari
– Furnizori servicii internet: RCS & RDS
– Benzinarii: Petrom
– Vitamine: Eurovita
– Remedii impotriva racelii si gripei: Nurofen
– Analgezice: Algocalmin
– Produse de ingrijire a parului: Head & Shoulders
– Produse de ingrijire a pielii: Nivea
– Produse de machiaj: Avon
– Detergenti: Ariel
– Cereale pentru micul dejun: Nestle

Categorii locale:

– Produse de panificatie: Vel Pitar
– Produse lactate: Napolact
– Produse din carne: Cris-Tim
– Ulei de gatit: Untdelemn de la Bunica
– Condimente: Fuchs
– Ape minerale: Borsec
– Hrana pentru animale: Pedigree
– Clinici private: Medlife
– Cafea: Jacobs
– Pasta de dinti: Colgate  
– Farmacii: Catena
– Retailer electrocasnice: Altex
– Sapun: Dove
– Deodorant: Nivea
– Centre comerciale: Kaufland
– Cotidiene: Adevarul
– Statii radio: Europa FM
– Statii TV: Pro TV

Vote it up
172
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza