Trucuri pentru siluetă

Patru strategii simple care te ajută să slăbești și să-ți menții greutatea
 

Perioada de iarnă, cu frigul și zilele mai scurte, ne afectează deseori obiceiurile alimentare. Și, astfel, luăm în greutate. Lucru deloc plăcut, dat fiind că se apropie primăvara, când începem să scoatem din șifonier haine mai subțiri, care ne pun în valoare silueta. Așa că e cazul să luăm măsuri. Iată patru trucuri care te vor ajuta în demersul tău de a mai da jos din kilogramele acumulate: 

1. Ține un jurnal alimentar

Folosește o agendă, pentru a nota tot ce mănânci timp de două săptămâni. Însemnează tot, chiar și gustările. Notează și ora, locul în care erai, ce altceva mai făceai în acel moment și cum te simțeai. Așa vei avea o imagine completă și clară asupra obiceiurilor tale alimentare. Uneori s-ar putea să-ți fie cu adevărat foame, dar, de obicei, mâncăm mai mult pentru a ne satisface o nevoie emoțională.

2. Creează un fișier cu poze

Aceasta e o nouă modalitate de a ține un jurnal alimentar – fotografiezi cu telefonul ceea ce mănânci, descarci imaginile pe calculator și, la finalul fiecărei zile, arunci o privire peste ceea ce ai consumat. Poate fi un stimulent eficient în ceea ce privește schimbarea regimului alimentar.

3. Verifică-ți zilnic greutatea

Un studiu care a implicat 40 de persoane obeze a relevat că cei care au urmat acest sfat au pierdut de două ori mai multe kilograme decât cei care nu au făcut-o. Un alt studiu a arătat că oamenii care își verifică zilnic greutatea pierd mai multe kilograme și se mențin astfel mai bine decât cei care nu o fac.

4. Acordă-ți o steluță

Ți se poate părea o prostioară, dar funcționează. Cumpără un set de abțibilduri sub formă de stea sau bulină. Lipește câte una în jurnalul tău alimentar, în dreptul fiecărei zile în care ți-ai respectat scopul – fie ai făcut mișcare, fie ai preparat o masă sănătoasă, în locul uneia pline de calorii. Un șir de steluțe va fi dovada că te descurci.

Ce nu știi despre diete

Cel mai important aspect în ceea ce privește pierderea în greutate îl constituie respectarea dietei, indiferent de programul de slăbit pe care îl alegi. Dar, conform studiilor, puțini dintre cei care încep o dietă o respectă o perioadă lungă de timp. Aproximativ 21% au renunțat în primele 2 luni, iar 42% în primele 6 luni.

 

Sursa: Reader’s Digest – “Secrete bine păstrate”

Vote it up
87
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza