Trucuri pentru protejarea vederii

Metode mai puțin obișnuite de a avea grijă de ochii tăi
 

Creierul dvs. primește mai multă informație de la văz decât de la toate celelalte simțuri combinate: el oferă jumătate din totalul informației conștiinței dvs. Protejați-vă vederea acținând cont de câteva sugestii:

 

● Testați produsele de machiaj cu ajutorul mirosului. Probabil că nu v-ați gândit niciodată la bacteriile care se ascund în rimelul și fardul dvs. de ochi – însă bacteriile iubesc aceste locuri și pot cauza infecții ale ochilor. Experții spun că fardurile trebuie aruncate la fiecare trei luni. Dacă ezitați să aruncați de 4 ori pe an cosmeticele neterminate (și de multe ori valoroase), o alternativă pentru a fi în siguranță – conform Clinicii Mayo din SUA – este să vă tratați cosmeticele în același mod în care vă tratați mâncarea și să le mirosiți înainte de a le folosi. Dacă a expirat, mascara va mirosi ca un pește stricat.

● Mâncați alimente de culorile razelor de soare. Asigurați-vă că cina dvs. conține o infuzie de galben și portocaliu. Gălbenușurile și o varietate largă de legume portocalii și galbene, incluzând morcovii și dovleacul, sunt surse bune de zeaxantină și luteină. Acești nutrienți vitali protejează împotriva degenerescenței maculare legate de vârstă, cea mai frecventă cauză de orbire la persoanele vârstnice. Cercetările au raportat că persoanele în jurul vârstei de 50 de ani care consumă regulat mâncare ce conține pigmentul galben specific gălbenușului sunt mai puțin predispuse să dezvolte degenerarea maculară. Legumele de culoare verde-închis, precum napul, varza, verdețurile de primăvară, spanacul, salata verde, broccoli și dovleceii, au aceleași efecte benefice.

Sursa: Reader’s Digest – “Secretele sănătății” 

Vote it up
112
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza