Trateaza-ti durerile de spate

Anumite alimente au ca efect reducerea inflamatiilor  
<p>Durerile de spate ne afecteaza pe foarte multi dintre noi.
In general, trecerea timpului si o mai mare atentie la felul in care functioneaza corpul tau sunt de ajuns pentru a atenua discomfortul (si medicamentele impotriva durerii ajuta). S-ar putea insa sa reduci riscul reaparitiei durerii daca iti iei ce trebuie atunci cand faci cumparaturi. Exista dovezi interesante care sugereaza ca anumite alimente pot reduce inflamatia care contribuie la unele tipuri de durere de spate – in special episoadele provocate de artrita. Iata care sunt alimentele pe care ar fi bine sa le consumi si cele pe care sa le eviti.

Mananca mai mult
- Visine. Un studiu arata ca 340 de grame de suc de visine de doua ori pe zi timp de opt zile a redus durerile si intinderile musculare. Visinele proaspete sau conservate ajuta la randul lor.
- Ulei de masline
- Conserve de somon, sardine in apa sau ulei de masline, macrou, ton, seminte de in si nuci. Toate sunt surse bune de acizi grasi omega 3
- Proteine vegetale (precum soia)
- Legume si fructe de orice fel (sunt bune si cele conservate sau congelate; conditia e sa nu fie conservate intr-un sirop gros sau pline de sare)
- Nuci de orice tip
- Ceai verde
- Ghimbir. >ncercati ceaiul de ghimbir, inmuind niste radacina rasa in apa fierbinte.

Mananca mai putin
- Anumite uleiuri vegetale precum cel de porumb,Caseta floarea-soarelui, seminte de bumbac, sau uleiuri vegetale “mixte” 
- Margarina si grasimi vegetale
- Alimente procesate
- Produse care contin sirop de porumb bogat in fructoza
- Alimente bogate in grasimi saturate, inclusive carne, uleiuri tropicale si produse lactate nedegresate
- Alimente realizate cu “grasimi trans”

Lipsa vitaminei D, “vitamina soarelui”, poate contribui la durerile de spate. >ntr-un studiu, peste 80% dintre persoanele cu varste intre 15 si 52 de ani care sufereau de dureri cronice de spate duceau lipsa de aceasta vitamina, iar cand au inceput sa ia suplimente, durerea de spate s-a atenuat. Unii experti in nutritie ne recomanda sa luam 1000 de unitati de D3 pe zi.</p>

Vote it up
112
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza