Tinerii sunt expusi obezitatii

Nutritionistii ii invata pe adolescenti si parinti ce trebuie sa faca pentru a avea o alimentatie sanatoasa
Adolescentii sunt, din pacate, de cele mai multe ori “victime” ale unui model alimentar cat se poate de nesanatos, care mai tarziu poate duce la obezitate. Nu e numai vina lor. Orarul si lectiile ii solicita foarte mult. Daca mai adaugam si regulile “stabilite de gasca” ajungem la un cocktail absolut dezastruos pentru sanatate. Iata cateva sfaturi oferite de dr.Corina Zugravu, specialist in Nutritie si Igiena Alimentara:
1.  Sa manance dimineata;

2. Sa manance de minim cinci ori pe zi (cantitati mai mici);

3. Stiu ca nu e “cool” dar mai bine isi iau un pachetel de acasa decat sa cumpere produse de patiserie nesanatoase;
4. Sa incerce sa faca mai multa miscare - de exemplu, fata mea merge zilnic de acasa pana la liceu pe jos, 4 km dus, 4 km intors;

5. Sa se hidrateze suficient si, pentru asta, ar trebui sa aiba o sticluta de apa cu ei, ca sa nu fie nevoiti sa recurga la bauturi carbogazoase;

6. Sa manance cinci portii de legume si fructe pe zi;

7. Sa incerce sa-si pregateasca macar o data pe saptamana singur de mancare ca sa vada cat de interesanta si distractiva poate fi o astfel de indeletnicire;

8. Sa adauge cat mai putina sare la mancare;
9. Sa aleaga alimente cat mai putin procesate
Vote it up
151
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza