Telefonul Copilului, asaltat

Apelurile primite la Telefonul Copilului, in primele sase luni ale acestui an, sunt de patru ori mai multe fata de anul trecut 
 
<p>Numarul apelurilor primite, in primele sase luni ale acestui an, la singura linie gratuita de asistenta pentru copii si parinti la nivel national, 116 111, a crescut de 4 ori comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, ajungand la 75.033, fata de 18.882 anul trecut.

In cele mai multe cazuri, apelantii au reclamat problema saraciei cauzata de lipsa unui loc de munca, de disponibilizari si reducerea ajutoarelor sociale acordate. Mii de cazuri au necesitat interventia institutiilor abilitate, iar zeci de copii au ajuns in grija statului din cauza saraciei.

Conform informatiilor furnizate de baza de date a call center-ului Asociatiei Telefonul Copilului, primele 6 luni ale acestui an arata cifre record, 2.534 dintre cele peste 75.000 de apeluri au fost cazuri ce au necesitat interventie imediata, iar 1.025 au fost cazuri de abuz asupra copilului si violenta in familie (de 32,60% mai multe fata de aceeasi perioada a anului 2010).

De asemenea, consilierea psihologica indica o crestere de 25,06%, in situatii in care copiii se simteau singuri, tristi, neintelesi, neglijati, discriminati, respinsi si in legatura cu probleme specifice varstei sau chiar sentimentale.
Mediul cel mai frecvent raportat in ceea ce priveste cazurile inregistrate la 116 111 este cel rural, in procent de 52,13%, urmat de cel urban, in procent de 43,01%.

116 111 este linia europeana de asistenta pentru copii, gestionata in Romania de Asociatia Telefonul Copilului si Romtelecom. Apelul catre 116 111 este oferit gratuit de Romtelecom si Cosmote. Mai multe detalii se gasesc pe www.telefonulcopilului.ro.</p>

Vote it up
111
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza