Surse de calciu și antioxidanți

Lactatele și ciocolata neagră conțin compuși esențiali pentru sănătate
 

Unele dintre cele mai importante elemente pentru sănătatea noastră de care putem beneficia din alimentație sunt calciul și antioxidanții. Iată cum acționează și care sunt cele mai importante surse.

Un consum adecvat de calciu reduce pierderea masei osoase, diminuând riscul de fracturi. Din acest motiv, cantitatea de calciu necesară crește odată cu vârsta. Este folositor și pentru funcționarea normală a nervilor și mușchilor. Lactatele și brânzeturile constituie prima sursă de calciu, dar alte surse bune sunt nuciferele și semințele, legumele cu frunze verzi, peștele conservat (mâncat cu oase), ca și unele produse derivate din  soia.

Aflați într-o largă varietate de alimente vegetale, antioxidanții sunt compuși cu potențial de a preveni numeroase boli. Acționând ca paznici interni, antioxidanții circulă prin corp, găsesc și distrug radicalii liberi. Prin acțiunea de strângere și distrugere a radicalilor liberi, antioxidanții pot proteja împotriva unor tipuri diferite de cancer, pot îmbunătăți sănătatea cardiovasculara, intensifică imunitatea si protejează împotriva cataractei și degenerescentei maculare. Unele dintre capacitățile cele mai puternice de combatere a bolilor atribuite anumitor substante fitochimice și vitamine (în special vitamina E, vitamina C, carotenoidele, seleniul și flavonoidele) se datorează proprietăților antioxidante ale acestora. Când unii dintre antioxidanți lucrează împreună se produce o acțiune combinată de eliminare a radicalilor liberi și de protejare a celulelor împotriva distrugerii.

Prin faptul că e bogată în flavonoide, ciocolata neagră este un bun antioxidant, care păstrează flexibilitatea arterelor, prevenind creșterea tensiunii arteriale cauzată de rigiditatea vaselor sangvine. Acest lucru este considerat unul dintre motivele tensiunii arteriale bune de care se bucură un trib de indigeni din Panama, având o alimentație bogată în sare, dar și în cantități masive de cacao. Un studiu din Journal of the American Medical Association a descoperit că 85 g de ciocolată neagră pe zi au redus tensiunea arterială la vârstnicii cu hipertensiune sistolică izolată (la care doar valoarea mai mare a tensiunii era prea ridicată).

 

 

Vote it up
91
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza