Supă de linte roșie

O rețetă simplă și sănătoasă
 

INGREDIENTE PENTRU 2 PORȚII

2 linguri de ulei de măsline

1 ceapă roșie tocată

3 căței de usturoi pisați

5 cm bucată de curcuma proaspătă, tocată, sau 1 1/4 linguri măcinată

3 cm bucată de ghimbir proaspăt, tocat

1 cană (250 g) linte roșie

2 1/2 căni (625 ml) supă-bază de casă cu un conținut redus de sodiu

frunze proaspete de coriandru, pentru ornat

 

PREPARARE 10 minute

GĂTIT 30 minute

FIECARE PORȚIE CONȚINE 1 885 kJ, 450 kcal, 24 g proteine, 21 g grăsimi (3 g grăsimi saturate), 45 g carbohidrați (4 g zahăr), 16 g fibre, 15 mg sodiu

 

1 Încinge uleiul într-o cratiță mare sau o oală de supă. Adăugând ceapa, usturoiul, curcuma și ghimbirul, călește-le la foc mic circa 10 minute.

2 Adaugă lintea și supa-bază; dă în clocot. Apoi micșorează flacăra și fierbe lintea molcom, cu un capac, 20 de minute sau până ce s-a frăgezit. Mai toarnă supă-bază sau apă în cazul în care compoziția devine prea groasă.

3 Folosește un blender manual pentru a transforma supa în piure sau mixeaz-o într-un robot de bucătărie. Toarn-o în boluri, garnisește-o cu frunzele de coriandru și servește-o.

 

Ceapa, usturoiul, ghimbirul și curcuma sunt, toate, bogate în antioxidanți, dar curcuma (sau turmericul) reprezintă adevărata vedetă a rețetei. Curcumina – ingredientul activ din ea – are efect antiinflamator și, în zilele noastre, face subiectul unor cercetări privind potențialul ei de a reduce riscul apariției unor boli, printre care demența senilă și unele tipuri de cancer.

 

Vote it up
169
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza