Strategii pentru tineretea mentala

Creierul are nevoie de bariere impotriva raului.  Afla cum il poti proteja la orice varsta.
 

Lectura ziarelor si cartilor adevarate, nu virtuale, timpul liber petrecut in natura, cu oameni pozitivi, dar si alimentatia in cele mai linistite momente ale zilei fac creierul mai rezistent la asaltul informational al lumii moderne.

Inchide dispozitivele electronice cat dormi!

Daca in timpul zilei ne expunem, vrem-nu-vrem, campurilor electromagnetice emise de telefonul mobil, de televizor, de computer, de tableta etc., macar noaptea ar trebui sa luam o pauza. „Campurile care ne ajuta atat de mult in comunicare sunt aparent creatoare de probleme. De fapt, orice factor de mediu, dupa o anumita limita, poate deveni nociv“, precizeaza prof. dr. Dafin Muresanu.

Mananca netulburat!

Nu doar ce mananci, ci si cand si cum mananci sunt elemente care definesc conexiunile benefice sau nocive din creier. Este esential sa mananci de trei ori pe zi – micul dejun trebuie sa fie o regula – si sa iei doua gustari, pentru a mentine ridicat nivelul de energie de care are nevoie creierul ca sa functioneze optim. In plus, trebuie sa nu mananci pe fuga, nici macar telefonul mobil nu trebuie sa-ti tulbure masa. Bucura-te de pranz, de exemplu, alaturi de colegi care-ti transmit o energie pozitiva.

Fericirea nu ti-o creezi singur.

Nu fortat, ci prin actiunile tale poti deveni mai fericit, spun specialistii. „Pentru a pastra cat mai mult functionalitatea creierului, important este sa ne atragem o stare de multumire, de fericire, printr-un stil de viata sanatos si inconjurandu-ne de natura si de prieteni“, recomanda profesorul german Volker Hömberg, secretar general al Societatii Europene de Neuroreabilitare.

Citeste zilnic pe hartie!

Cititul pe hartie si scrisul de mana mentin active niste zone ale creierului care altfel se „atrofiaza“, cu consecinte vizibile mai ales in comportamentul copiilor si adultilor si mai ales in declinul cognitiv al varstnicilor, cred specialistii. „Mai putin va suferi de dementa creierul unei persoane care citeste in fiecare zi macar ziarul pe hartie decat una care nu citeste deloc sau care isi petrece tot timpul pe calculator ori la televizor, unde domina imaginea in dauna cuvantului. Tineretea mentala este mentinuta prin citit, pentru ca activeaza anumite circuite din creier, te face sa-ti pui intrebari, stimuleaza partea cerebrala responsabila cu evaluarea, cu atitudinea critica, in sensul neurofiziologic“, subliniaza prof. dr. Dafin Muresanu.

Retete care tin mintea agera

Cei mai recunoscuti aliati ai creierului sunt alimentele cu un continut bogat de acizi grasi Omega 3: peste oceanic (macrou, hering, somon, ton, cod, sardine), seminte de in, ulei de rapita, nuci, migdale, fistic, alune. Pestele este cu atât mai indicat într-o dieta pentru eficientizarea creierului cu cât contine si acizi grasi sanatosi, si proteine, combinatia optima, spun specialistii. Vitaminele C si E si-au dovedit eficienta în stimularea activitatilor cognitive în cadrul mai multor studii, potrivit Fundatiei pentru un Creier Sanatos. Substantele nutritive din legume si din fructe sunt, de asemenea, hrana pentru creier. „Clorofila este un element esential pentru buna functionare a creierului. O reteta pe care o recomand este trecerea prin blender a unei lamâi întregi, cu tot cu coaja, si a unei legaturi de coriandru sau de patrunjel, totul îndulcit cu miere“, potrivit prof. dr. Muresanu.

Citeste mai mult AICI

Vote it up
102
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza