Strategii pentru a scapa de raceala si gripa

Cu ajutorul acestor strategii, va veti mari sansele de a va pastra sanatatea
 

Nu va putem promite ca nu veti mai fi niciodata racit si nici ca nu veti mai suferi de gripa. Dar, cu ajutorul acestor strategii, va veti mari sansele de a ramane sanatos. In cazul in care totusi va imbolnaviti, am inclus si cateva sfaturi pentru a va face bine mai repede. Nu veti muri din cauza unei raceli, dar aceasta va poate slabi totusi sistemul imunitar pana in punctul in care si alte boli cu adevarat periculoase pot „ataca“ organismul.

• Nu va invinovatiti cand lucrurile merg prost la serviciu. Autoinvinovatirea mares­te riscul de raceala, conform unui studiu la care au participat peste 200 de persoane. Chiar si cele care aveau un post de conducere erau mai predispuse la guturai daca le lipsea increderea in ele sau aveau tendinta sa se invinovateasca in situatii dificile. Cercetatorii considera ca o asemenea atitudine mareste stresul la serviciu, iar stresul afecteaza sistemul imunitar.

• Folositi un dezinfectant pentru maini. De obicei, raceala nu se ia prin tuse sau prin sarut, ci prin contactul mana la mana sau mana-obiect, deoarece majo­ritatea virusurilor racelii supravietuiesc ore intregi pe obiecte. Daca aveti mereu la dvs. un gel sau servetele dezinfectante, va puteti curata mainile oricand, chiar atunci cand cea mai apropiata sursa de apa se afla la distanta.

• Faceti exercitii usoare. Exercitiile fizice stimuleaza sistemul imunitar si ajuta la combaterea microbilor. Ideal ar fi sa practicati exercitii usoare de intindere sau yoga timp de 20-30 de minute.

• Spalati-va pe maini frecvent – si de doua ori. Un studiu american asupra a 40.000 de militari, carora li s-a ordonat sa se spele pe maini de cinci ori pe zi, a aratat ca incidenta bolilor respiratorii in randul acestora s-a redus cu 45%. Spalati-va de doua ori pe maini, de fiecare data. Cercetatorii care au cautat microbi pe mainile voluntarilor au obser­vat ca o singura spalare nu prea avea efect, chiar daca se folosea sapun antibacterian.

• Frecati-va la ochi cu incheieturile degetelor. Acestea risca mai putin sa fie con­taminate cu virusuri decat varfurile degetelor. E un aspect foarte important, avand in vedere ca ochii reprezinta o poarta perfecta pentru microbi si ca majoritatea oamenilor isi freaca ochii, nasul sau fata de 20-50 de ori pe zi.

• Mergeti la sauna. Un studiu austriac a aratat ca cei care mergeau des la sauna au avut de doua ori mai putine raceli, in timpul celor 6 luni de studiu, decat cei care n-au mers deloc. E posibil ca aerul fierbinte pe care-l inhalati la sauna sa ucida virusurile.

• Sterilizati-va periuta de dinti. Dupa ce v-ati spalat pe dinti, periuta devine un teren fertil pentru bacterii. Puneti-o zece secunde in cuptorul cu microunde, la temperatura mare, pentru a ucide microbii care provoaca raceala si alte boli.

• Vaccinati-va. Vaccinul antigripal anual e, in general, gratuit pentru cei de peste 65 de ani si pentru persoanele cu proble­me medicale de lunga durata care le fac mai vulnerabile la gripa (de pilda, boli de inima sau plamani, diabet, lipsa splinei sau consumul de medicamente imunosupresoare).

• Luati un supliment cu usturoi. Cand 146 de voluntari au luat zilnic fie un supliment cu usturoi, fie un placebo, timp de 12 saptamani, intre lunile noiembrie si februarie cei care au consumat usturoi au fost mai putin predispusi la raceala – si daca totusi au racit, simptomele au fost mai usoare, iar vindecarea mai rapida.

• Mancati iaurt. Un studiu realizat la o universitate americana a aratat ca persoanele care consumau un pahar de iaurt pe zi – cu culturi vii sau pasteurizat – au avut cu 25% mai putine raceli decat cele care n-au mancat iaurt. Incepeti consumul de iaurt vara, pentru a va stimula imunitatea inainte sa inceapa sezonul racelilor si al gripei.

• Micsorati temperatura in interior. Aerul uscat dintr-o locuinta supraincalzita este mediul ideal pentru virusurile racelii. Iar cand membranele mucoase (ale nasului, gurii si amigdalelor) se usuca, ele nu mai pot capta microbii atat de bine. Reducerea temperaturii cu cateva grade si folosirea unui umidificator de camera ajuta la mentinerea unui nivel sanatos de umiditate in timpul iernii.

Vote it up
13
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza