Pui cu fasole, curcuma și busuioc

Însoțește acest preparat de niște tăiței de orez sau de orez fiert în aburi
 

INGREDIENTE PENTRU 4 PORȚII

7 fileuri mici de pui – sau 2 piepți mari dezosați, fără piele (circa 500 g în total), curățați și tăiați în fâșii subțiri

2 linguri de ulei de măsline light

3 lingurițe de ghimbir proaspăt, ras

3 cm bucată de curcuma proaspătă, rasă, sau 1 linguriță de curcuma uscată și măcinată

1 ceapă roșie mică, tăiată în jumătăți și apoi feliată foarte subțire

350 g fasole lungă, tăiată în bucăți de 4 cm, sau fasole verde obișnuită

sucul de la 1 lămâie verde

1 lingură de sos de pește sau de soia, cu un conținut redus de sodiu

1/2 cană (15 g) frunze mici de busuioc

1/2 cană (80 g) alune caju, prăjite

 

PREPARARE 15 minute

GĂTIT 15 minute

FIECARE PORȚIE CONȚINE 1 629 kJ, 389 kcal, 33 g proteine, 25 g grăsimi (5 g grăsimi saturate), 8 g carbohidrați (3 g zahăr), 4 g fibre, 538 mg sodiu

 

Intens colorata curcuma deține proprietăți puternic antioxidante și antiinflamatorii. A fost folosită în medicina tradițională indiană de mii de ani, pentru a calma durerile de încheieturi și pe cele aferente sistemului digestiv.

 

1 Pune fâșiile de pui într-un castron, împreună cu 1 lingură de ulei; amestecă bine.

2 Încinge un wok sau o tigaie mare, la foc iute. Pune în vas jumătate din fâșiile de pui și prăjește-le 3-4 minute, până ce sunt frumos rumenite și pătrunse. Transferă-le pe o farfurie și păstrează-le calde. Reîncingând wok-ul, gătește și restul de pui, apoi scoate-l pe farfurie.

3 Așază din nou wok-ul pe flacără și turnați restul de ulei. La foc iute, prăjește ghimbirul, curcuma și ceapa timp de 1-2 minute. Adaugă fasolea și continuă 2-3 minute, până ce este fragedă. Adu puiul în wok și omogenizează compoziția. Toarnă sucul de lămâie verde, sosul de pește sau de soia și presară busuiocul; amestecă iarăși, pe foc. Lasă deoparte câteva frunze de busuioc, urmând să le adaugi la preparat în final. Răsfiră la suprafață alunele caju și servește mâncarea de îndată.

 

SFATUL BUCĂTARULUI Aroma curcumei proaspete este subtilă, ușor amăruie și mult mai puternică decât a plantei uscate. Ca și varianta din urmă, conferă o minunată culoare galben-portocalie curry-urilor, supelor de legume și altor preparate. Poartă mănuși de unică folosință atunci când razi rădăcina, deoarece poate păta mâinile. Ca s-o păstrezi o vreme, învelește-o, nedescojită, în folie alimentară sau în șervete de hârtie umede, după care pune-o într-o pungă din plastic resigilabilă și bag-o în frigider – poate rezista astfel până la 3 săptămâni.

Vote it up
101
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza