Spune-mi cum te stresezi ca sa-ti spun ce risti

Stresul este cel mai comun lucru care ni se intampla zi de zi. Ritmul vietii moderne si solicitarile zilnice ne afecteaza pe toti. Insa nu este intotdeauna nociv.
 

<p>

Exista tipuri se stres „bun“, care ne ajuta sa facem fata situatiilor iesite din comun, si tipul „rau“ sau cronic, care ne mentine intr-o stare agitata pe termen lung si care ne influenteaza in mod negativ viata.  

Stresul este raspunsul organismului la anumite situatii, iar manifestarile lui difera de la persoana la persoana. Un lucru stresant pentru cineva, cum ar fi vorbitul in public, nu reprezinta nimic rau pentru altcineva. Mai mult, nu toate tipurile de stres sunt rele. Stresul ne poate afecta sanatatea fizica si mentala, ajungand sa ne influenteze comportamentul. Dar si corpul se poate modifica atunci cand este afectat de stres. Se elibereaza chimicale si hormoni in organism care sunt facuti sa ajute corpul sa faca fata diverselor provocari. Bataile inimii se intensifica, creierul functioneaza mai rapid si ne simtim cuprinsi de energie.

Aceste raspunsuri organice sunt naturale, primare chiar, si ele ii fereau pe stramosii nostri de pradatori. Supraincarcarea cu stres poate avea, totusi, efecte negative. Nu putem elimina stresul din viata noastra, insa putem invata sa-l evitam sau sa ne descurcam cu el, noteaza „Yahoo Health“.

Este stresul ceva rau? Nu toate tipurile de stres sunt negative. De fapt, stresul poate fi benefic pentru sanatate deoarece ne ajuta sa evitam accidentele, ne da forta sa depasim diverse incercari ale vietii sau ne pastreaza mintea limpede in situatii haotice. Insa stresul este o stare menita sa fie temporara. Odata ce am depasit momentul dificil, corpul ar trebui sa revina la starea sa naturala: bataile inimii si respiratia sa revina la normal, iar muschii sa se relaxeze.

Insa in circumstantele stresului cronic, cu care ne confruntam atat de multi dintre noi ca urmare a ritmului vietii moderne, putem ajunge la supraincarcarea organismului, la batai rapide ale inimii si la ingustarea vaselor de sange. In timp, suprasolicitarea psihica poate afecta pe termen lung corpul, acesta fiind, de fapt, efectul negativ al stresului.

Tipuri de stres

Stresul acut este reactia imediata a organismului in fata unei noi provocari, a unui eveniment neprevazut sau chiar in fata unei cereri neasteptate din partea sefului. Evitarea unui accident de circulatie, cearta cu un membru al familiei sau o greseala de la serviciu determina un raspuns imediat din partea organismului. Stresul acut nu este cauzat intotdeauna de factori negativi. Poate fi, de exemplu, reactia corpului la sporturile extreme sau la o gluma intre prieteni. Episoadele izolate de stres acut nu ar trebui sa aiba efecte prelungite asupra sanatatii.

De fapt, pot fi benefice pentru organism, deoarece ofera corpului si creierului exercitiu in dezvoltarea celui mai bun raspuns in fata unor situatii viitoare. Dar, pentru o persoana a carei viata este pusa in pericol, stresul acut sever poate cauza tulburari psihice, cum ar fi stresul posttraumatic.

Daca reusim sa depasim stresul acut si incepe sa creasca in intensitate sau persista, devine stres cronic. Acesta influenteaza pe termen lung sanatatea, contribuind la riscul aparitiei unor boli ca depresia, anxietatea, dar si afectiunile cardiovasculare sau tulburarile ficatului.

Cum „vindecam“ stresul

Scopul nu este sa scapam complet de stres, lucru oricum imposibil. Tinta noastra este sa identificam factorii de stres si sa descoperim moduri de a depasi stresul negativ, de a nu ne lasa afectati de situatii care conduc la stresul cronic, conchide „Yahoo Health“.

Mai multe detalii AICI

</p>

Vote it up
88
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza