Sote de legume cu busuioc

O mancare cu gust bogat, care pastreaza culoarea legumelor
 
<p>
Portii: 4
Timp de preparare: 10 minute
Timp de gatit: 7-8 minute

Ingrediente:

500 g broccoli
1 lingura de ulei de masline extravirgin
3-4 catei mari de usturoi, taiati marunt (optional)
1 ardei gras rosu, mare, sau 2 mici, curatati de seminte si taiati bucatele
1 nap (circa 150 g), taiat bucatele
un praf de zahar
8 frunze de busuioc, taiate fasiute subtiri
sare

Preparare:

Se rupe broccoli in inflorescente mici; tulpinile se taie si se feliaza subtire. Separat, se incinge uleiul intr-o tigaie mare, neaderenta, sau intr-un wok, in care se pun usturoiul, apoi ardeiul gras, napul si tulpinile de broccoli. Se presara deasupra zahar si sare, dupa gust. Se gatesc legumele 2-3 minute, intorcandu-le frecvent.

Se adauga buchetelele de broccoli si se amesteca. Se pun in tigaie 6 linguri de apa. Se acopera; se gatesc legumele 3-4 minute, la foc mare. Inflorescentele de broccoli trebuie sa devina fragede, ramanand verde-stralucitoare.
Se adauga busuiocul, se acopera din nou tigaia si se mai lasa pe foc cateva secunde. Se servesc legumele imediat.

Cateva idei:

• Pentru un gust specific bucatariei Orientului Indepartat, se inlocuieste napul cu 8 castane de apa din conserva, bine scurse si taiate in sferturi – si se adauga, impreuna cu inflorescentele de broccoli, 1 lingurita de radacina proaspata de ghimbir, tocata, si 1 lingurita de ardei iute, verde sau rosu, curatat de seminte si tocat marunt. Se mareste cantitatea de zahar la 1-2 lingurite. La final, se adauga 1 lingura de coriandru proaspat, tocat, odata cu busuiocul.
• Mazarea mange-tout poate fi folosita pentru a inlocui broccoli. Aceasta va fi gata de dus la masa in 1-2 minute, nemaifiind nevoie de un adaos de apa. Se serveste cu felioare de lamaie sau limeta, a caror zeama poate fi stoarsa deasupra legumelor.
• De asemenea, se pot folosi ardei grasi galbeni in locul celor rosii. In acest caz, se omite usturoiul. Napul se inlocuieste cu cartofi noi prefierti, taiati in jumatate, si se presara deasupra preparatului o cantitate generoasa de frunze de tarhon, in locul busuiocului. Aceasta combinatie de legume sotate este delicioasa cu peste – in special scrumbie si somon, fripte pe gratar.

Avantaje:

• Acest sote este plin de ingrediente care ajuta in lupta impotriva cancerului si in prevenirea bolilor de inima. Broccoli contine fitochimicale numite glucozinolati. Ardeiul gras rosu e o sursa bogata de beta-caroten, un antioxidant pe care organismul il converteste in vitamina A.
• In afara de fibre, napul contine si vitamine din complexul B, ca niacina si B6, fiind si o sursa surprinzator de buna de vitamina C.
 
Pentru mai multe retete culinare acceseaza site-ul www.lumearetetelor.ro
</p>
Vote it up
173
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza