Sos picant cu fructe si ricotta

Curmale, mere si condimente aromate intr-un sos ce poate fi si topping pentru paine prajita, chifle sau crostini dulci
 
<p>
Portii 4
Timp de preparare: 15–20 de minute, plus racirea

Ingrediente:

3 pastai de cardamom verde
1 mar pentru gatit, circa 225 g, curatat si tocat grosier
125 g curmale uscate, fara samburi, tocate grosier
1/2 lingurita scortisoara macinata
250 g branza ricotta

Pentru servit:
cruditati, cum sunt feliute de mere verzi sau rosii, curatate de coaja, morcovi, batoane de telina si castravete, felii de ananas, struguri fara samburi si felii de carambola

Preparare:

Se zdrobesc cu grija pastaile de cardamom, cu partea lata a unui cutit de bucatarie, ca sa se desfaca, apoi se scot semintele. Pastaile se arunca, iar semintele se zdrobesc cu lama cutitului. (Acest lucru poate fi facut si folosind un mojar.)

Se pun intr-o cratita merele, curmalele, semintele zdrobite de cardamom si scortisoara impreuna cu 200 ml apa. Se da amestecul in clocot, la foc mediu, amestecand ocazional. Se micsoreaza flacara si se fierb 10 minute, pana ce merele sunt gatite, iar curmalele sunt moi si pulpoase. In acest timp se amesteca ocazional.
Se ia cratita de pe foc si se lasa sa se raceasca. Cand mixtura de mere este rece, se incorporeaza branza ricotta. Se pastreaza dipul acoperit, in frigider. (Se pastreaza bine maximum 3–4 zile.)
Se serveste intr-un bol sau alt vas adanc inconjurat de un asortiment de cruditati.

Cateva idei:

• Pentru a prepara un dip din curmale, mere si portocale, se omite branza ricotta, iar in locul ei se incorporeaza coaja rasa si sucul de la 1 portocala mare. Se pune dipul intr-un bol si se serveste alaturi de felii de mere si pere, si bucati de telina si morcov.
• Folositi dipul ca umplutura pentru clatite sau prajituri.

Avantaje:

• Ricotta este o branza italieneasca preparata din zerul scurs de la prepararea unor branzeturi ca mozzarella. Are o textura foarte umeda, ceea ce o face mai saraca in grasimi si calorii decat multe alte branzeturi moi si cremoase.
• Ca si alte tipuri de branza, ricotta este o buna sursa de calciu si contine vitamine A si D. Cantitatile de vitamina D din branzeturile sarace in grasimi, cum este ricotta, sunt mai mici, caci vitamina D este solubila in grasimi – totusi cantita-tea din ricotta este inca folositoare.
• Merele si curmalele uscate aduc cantitati folositoare de fibre.
• Atat scortisoara, cat si cardamomul, sunt condimente care ajuta digestia. De asemenea, scortisoara actioneaza ca un decongestionant nazal.
 
Pentru mai multe retete culinare acceseaza site-ul www.lumearetetelor.ro
</p>
Vote it up
142
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza