Somnul și înaintarea în vârstă

Sfaturi pentru a avea un somn odihnitor, la orice vârstă
 

E posibil să observați că dificultățile legate de somn se accentuează odată cu vârsta, mai ales dacă apar tot mai multe probleme care vă afectează capacitatea de a dormi – de pildă, nevoia de a merge la baie, durerile cauzate de articulațiile artritice, lipsa de flexibilitate sau tinitus.

Principalele reguli pentru a avea un somn odihnitor rămân valabile. Rețineți că un ciclu de somn durează în medie 90 de minute, iar dacă vă treziți ca să mergeți la toaletă sau fiindcă aveți dureri, probabil că tocmai s-a sfârșit un asemenea ciclu. Faceți ce aveți de făcut (mergeți la baie, masați zona afectată sau schimbați-vă poziția), apoi culcați-vă din nou, fiindcă probabil veți adormi repede la loc.

De asemenea, puteți încerca să dormiți puțin în timpul zilei. O scurtă siestă vă reface nivelul de energie, ceea ce vă va permite să exersați mai mult. Dacă nu aveți destulă energie, o să vă fie somn, dar nu veți putea dormi. Exercițiile fizice favorizează somnul și ajută la menținerea flexibilității. Înotul este deosebit de util dacă nu puteți dormi din cauza durerilor de articulații și a slăbiciunii musculare.

Iată alte sugestii pentru un somn odihnitor:

• Beți cât mai puține lichide înainte de culcare. De asemenea, evitați mesele îmbelșugate și consumul de alcool.

• Renunțați la fumat. Fumatul este asociat cu cancerul pulmonar și alte tipuri de cancer, precum și cu bronșita, care provoacă dificultăți de respirație în timpul nopții. Pe termen scurt, renunțarea la nicotină poate cauza insomnie, dar va trece repede.

Sursa: Reader’s Digest – “Calmul înseamnă sănătate” 

Vote it up
96
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza