Slabeste urmand "dieta cu oxigen"

Nutritionistul Keri Glassman explica principiile unui tip de alimentatie ce lupta cu radicalii liberi
 
<p>Radicalii liberi sunt rezultatul tuturor proceselor metabolice din organism, sunt toxici, iar aparitia lor in organism este determinata, in plus, si de poluare, de stres, de alimentatie, acestia fiind produsi si in urma efortului fizic, a fumatului si a radiatilor ultraviolete.

Radicalii liberi produc imbatranirea celulara, stimuleaza depunerea de grasimi, afecteaza activitatea normala a organelor, tulburand procesele celulare. Radicalii liberi sunt responsabili de producerea mutatiilor la nivelul AND-ului.

Acest rau major poate fi combatut prin consumul de antioxidanti naturali, antioxidanti ce stau la baza acestei diete. Antioxidantii se gasesc in orice celula si protejeaza organismul de distrugerile provocate, la nivel celular, de radicalii liberi.

Acest tip de alimentatie pledeaza pentru consumul a circa 30.000 de puncte ORAC pe zi, de zece ori mai mult decat in cadrul unei diete clasice, care se invarte in jurul valorii de 3.000 de puncte. Punctele ORAC reprezinta capacitatea de absorbtie a radicalilor liberi, iar numarul lor difera de la un produs la altul.

In cadrul acestei diete sunt preferate alimentele foarte bogate in antioxidanti, care intineresc fiecare celula, fie ca este vorba despre celulele pielii sau cele ale organelor interne.

O asemenea cantitate de antioxidanti, 30.000 de puncte ORAC, este capabila sa netezeasca riduri, sa topeasca depozitele adipoase, sa limpezeasca mintea si sa blocheze forme incipiente de cancer. In plus tonifica tot sistemul cardiovascular, intensifica metabolismul si curata de toxine fiecare celula.

Factori de decizie din cadrul Uniunii Europene, care se ocupa de siguranta alimentara, au intentia ca indicele ORAC, sa fie trecut ca toate celelalte informatii nutritionale, pe eficheta fiecarui produs, destiant consumului alimentar.

Women's Health a adunat cateva dintre cele mai bogate alimente in puncte ORAC, spunandu-ti totodata si cu ce-ti ajuta concret organismul, in afara de aportul de antioxidanti.

Slabesti fara ca macar sa incerci

Cu acest tip de dieta vezi slabi intre 900 de grame si 1,4 kilograme pe saptamana. Insa, in loc sa-ti faci griji legate de kilograme, trebuie sa te concentrezi pe punctele ORAC, iar kilogramele se vor topi de la sine. Cele mai indicate alimente in acest scop sunt:

Anghinarea In ciuda celor numai 60 de calorii de bucata, anghinarele sunt foarte bogate pe scara ORAC, 7.900 de puncte, ele continand fitochimicale ce scad nivelul colesterolului.

Lamaie Lamaia contine pectina, o fibra solubila despre care s-a aratat ca ajuta in procesul de slabire. Adauga suc de lamaie si putin coaja rasa celor 8 pahare de apa pe care trebuie sa le bei zilnic si te vei simti satula, acumuland si 3.200 de puncte ORAC.

Grepfrut rosu Un studiu a aratat ca persoanele care mananca jumatate de grepfrut la fiecare masa pierd 1,6 kilograme in 12 saptamani, iar cele care beau suc de grepfrut de trei ori pe zi pierd aproape 1,5 kilograme in acelasi interval de timp. Varietatea de grepfrut rosu contine mai mult licopen, un antioxidant care protejeaza de cancer. Jumatate de fruct contine 1.900 de puncte ORAC.

Piele mai stralucitoare

Chiar daca nimic nu poate intoarce timpul inapoi, exista alimente care pot incetini procesul imbatranirii si reda stralucirea pielii.

Smochine O mana de smochine uscate mareste concentratia de antioxidanti din sange timp de 4 ore, cu mult mai mult decat alte alimente. Doar doua smochine mici iti aduc 2.700 de puncte ORAC.

Gogosari Combinatia unica de Vitamina A, C si E face ca aceste legume sa fie excelente pentru piele. Cat incape intr-o cescuta contine 600 de puncte ORAC.

Pepene rosu Acest fruct bogat in licopen ofera o protectie in fata ultravioletelor cu 33% mai mare decat oricare altul. Cat incape intr-o cescuta contine deja 200 de puncte ORAC.

Intaresc organismul

Despre anumiti antioxidanti s-a aratat ca protejeaza de cancer, cresc imunitatea si tin oasele puternice si sanatoase.

Fasole Bogata in fitochimicale, ce protejeaza celulele chiar si de cancer, jumatate de cescuta de fasole contine 7.800 de puncte ORAC.

Prune Chiar si uscate, prunele sunt bogate in Vitamina K si extrem de benefice pentru oase. Numai 3 prune iti aduc 1.900 de puncte ORAC.

Pentru sanatatea inimii

Daca esti tanara, probabil nici tu nu iti faci griji, insa este o atitudine complet gresita, un risc in sine. Ceea ce mananci azi vorbeste despre starea ta de sanatate de mai tarziu, despre cat de sanatoasa va fi inima ta 30 de ani de acum inainte.

Cirese Cercetarile realizate la Universitatea Michigan au aratat ca antocianinele care sa gasesc in ciresele coapte, inchise la culoare, reduc tesutul adipos de la nivelul abdomenului si coboara colesterolul din sange. O portie nu foarte mare iti aduce 3.500 de puncte ORAC.

Ciocolata amaruie Bogata in flavonoide, ciocolata iti tine inima sanatoasa, de asemenea, 30 de grame din acest dulce suprem aducandu-ti nu mai putin de 5.900 de puncte ORAC.

Pentru creier

Sinapsele noastre se formeaza si se imbunatatesc fara oprire. Alege cu grija alimentele si te vei putea concentra mai bine, iti vei putea aminti mai usor si vei fi mai calm.

Afine Excelente pentru memorie, gandire si echilibru, afinele iti aduc 9.700 de puncte ORAC intr-o singura cescuta. Bonus, reduc inflamatiile si preintampina efectele imbatranirii creierului.

Scortisoara Cercetarile au aratat ca scortisoara previne Alzheimerul. O singura lingurita vine cu 7.000 de puncte ORAC.</p>

Vote it up
91
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza