Si pe tine te doare spatele?

Afla mai multe despre ce te supara si cum poti preveni sau trata singur aceste dureri
 
<p>
Durerea de spate este o expresie imprecisa, care desemneaza multiple patologii localizate in diferite regiuni ale spatelui. In general, acestea sunt provocate de adoptarea unor pozitii defectuoase, sedentarism si caratul de greutati prea mari.
Durerea de spate sau dorsalgia, cronica sau acuta (aici incluzandu-se patologii multiple) e provocata cel mai adesea de artroza, de tasarea usoara a unei vertebre, de o inflamatie sau o problema musculara.
Cervicalgia afecteaza vertebrele din zona gatului. Cel mai adesea, durerea persista mai putin de 6 saptamani, dar intensitatea ei este uneori insuportabila.
Lombalgia e provocata, in general, de o leziune sau dezechilibru functional al unuia sau mai multor discuri intervertebrale, fapt ce induce o inflamatie locala.
Lumbago reprezinta o lombalgie acuta, insotita de o contractie brutala a muschilor din partea de jos a aspatelui, care survine dupa o miscare fortata. Discurile intervertebrale pot fi afectate de diverse patologii.
Hernia de disc apare atunci cand inelul fibros amortizor aflat intre doua vertebre, discul intervertebral, iese din locul sau si herniaza la nivelul canalului medular. Poate comprima, in acest caz radacina unui nerv.
Sciatica. Vorbim desprea asta atunci cand hernia se produce la nivelul nervului sciatic iar durerea se propaga in fese, coapse, genunchi, gambe, prin tot piciorul.
Discopatia degenerativa provoaca tasarea ireversibila a discurilor, care sfarseste prin a ridigiza coloana.
Spondiloartrita anchilozanta, boala inflamatorie, pare legata de prezenta unei gene anume, care declanseaza un raspuns al sistemului imunitar. Ea poate fi responsabila de declansarea lombalgiei.
Spondilodiscita reprezinta o infectie provocata de o bacterie, stafilococul auriu, sau, mai rar, de bacilul tuberculozei.
 
Iata cum iti poti trata singur durerile de spate prin cateva obiceiuri cotidiene sau cum le poti preveni.
- Adopta o pozitie corecta a corpului. Cand stai jos trebuie sa-ti pastrezi spatele foarte drept. Fereste-te de scaunele confortabile.
- Numeroase probleme ale coloanei sunt cauzate de modul in care dormi. Schimba-ti in mod regulat salteaua si alege una ferma si supla. Evita sa mananci, sa citesti sau sa te uiti la televizor stand intins in pat.
- Nu face exces de miscari de rasucire (pentru a lua un obiect aflat in spatele tau), de intindere (pentru a lua sau a pune ceva pe o etajera la inaltime), sau de saltare a greutatilor (cand ai de ridicat un obiect de pe podea sau un pachet greu, aseaza-te mai intai pe vine, pastrand spatele drept).
- Intareste-ti muschii, in special cei din zona abdominala. Mergi la piscina sau fa gimnastica.
- Poarta incaltaminte adecvata activitatii sau sportului pe care-l practici.
- Daca esti o persoana supraponderala, scapa de cateva kilograme. Este cu atat mai important cu cat durerea se localizeaza aproape de bazin.
- Bea cat mai multa apa (2 litri pe zi). De asemenea, mananca lagume la fiecare masa; fructe si ulei bio de rapita, de nuci sau de masline in fiecare zi (2 linguri); peste gras de apa rece (ansoa, hering, macrou, sardine, somon, ton), boabe de soia sau tofu de 2-3 ori pe saptamana.
Daca durerile sunt foarte mari si nu se amelioreaza consulta neaparat un medic.
</p>
Vote it up
113
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza