Sfaturi pentru mesele de vara

Ghid practic pentru parinti: profitati de fructele si legumele de sezon
 
<p>
Alimentatia la copii pe timp de vara trebuie sa "profite" de bogatia de fructe si legume de sezon, care nu pot lipsi dintr-o dieta sanatoasa.

1. Proteine pentru cresterea copilului
Proteinele sunt principii alimentare de baza care asigura cresterea si dezvoltarea copilului, aminocizii din proteine fiind „caramizile” din care se sintetizeaza toate celulele organismului.
Micutul are nevoie de proteine animale (cu masura) si proteine vegetale.

Proteine animale pot fi asigurate micutului din peste, carne, (pui/curcan/vita), oua, lapte.
Proteine vegetale sunt asigurate de leguminoase (soia, fasole, mazare, linte) dar si din nuci si seminte.
 
2. Glucide
Glucidele este bine sa fie asigurate micutului din sursa naturala si nu din dulciuri concentrate, prajituri, sucuri carbogazoase.
Glucidele din fructe sunt recomandate pe tot parcursul zilei, la gustari, intre mese, pentru a creste energia copiilor. Fructoza (glucidele din fructe) este rapid si usor asimilat de organism.
Se recomanda pepenii, nectarinele, caisele si fructele inchise la culoare (afine, struguri negri, mure).
A doua sursa importanta si sanatoasa de glucide e asigurata din cereale integrale (musli), orez (de preferinta, brun), paste integrale care aduc si multe fibre si vitamine din complexul B extrem de importante pentru dezvoltarea copilului.

3. Lipide pentru dezvoltarea creierului la copil
Lipidele sunt extrem de importante in dieta copiilor, cu conditia sa nu fie grasimi hidrogenate si grasimi trans care se gasesc in produsele de patiserie si cofetarie, in dulciuri, margarine.
Lipidele nesaturate sunt lipide sanatoase pentru copilul dumneavoastra.
Lipide nesaturate se gasesc in uleiul de masline pe care il puteti adauga in salatele de legume care nu trebuie sa lipseasca din alimentatia sanatoasa a copiilor.

4. Fibre pentru o burtica sanatoasa
Fibrele ajuta la tranzitul digestiv, fiind direct implicate in functionalitatea si sanatatea sistemului digestiv al copilului.
Fibrele ajuta de asemenea la eliminarea produsilor toxici de digestive si metabolism, fiind ca niste “maturatori” ai intestinelor.
Fibrele sunt exclusive de origine vegetala, de aceea le intalnim in toate produsele vegetale neprocesate: fructe, legume, cereale integrale si seminte.

5. Apa. Hidratarea copilului
Hidratarea optima este extrem de importanta pentru sanatatea copilului si pentru ca el sa nu sufere de efectele nedorite ale deshidratarii.
Copiii se deshidrateaza mult mai usor decat adultii iar organismul lor contine apa intr-un procent mult mai mare decat la adulti.
Se recomanda apa plata sau sucuri de fructe consumate imediat, proaspete.
Se evita sucurile carbogazoase si toate bauturile care contin coloranti si conservanti artificiali.

</p>
Vote it up
75
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza