Secrete pentru masina ta

Iti prezentam azi un ghid cu 10 factori esentiali despre intretinerea autoturismului, care te pot ajuta sa tii costurile sub control
 
● Sa stii cand trebuie sa schimbi uleiul
In Europa, unii producatori sustin ca masinile lor merg 30 000 de kilometri fara a fi nevoie de alt ulei. Dar nu au dreptate in totalitate; uleiul incepe sa-si piarda calitatile dupa un timp. Se recomanda schimbarea uleiului la 9 000 de kilometri – si nu-l pastra in nici un caz mai mult de 11 000 de kilometri. Banii cheltuiti pe ulei reprezinta o precautie inteleapta, avand in vedere costurile pentru reparatii.
● Cauta cel mai potrivit combustibil pentru masina ta
Nu intotdeauna benzina cu cifra octanica cea mai mare este cea mai buna. Incearca diferite tipuri – fa un drum cu un benzina fara plumb, altul cu premium. Unele masini merg mai bine cu un combustibil scump, altele nu. Foloseste combustibili cu aditivi. Acestia sunt eficienti pentru a mentine igiena motorului si ii imbunatatesc performantele.
● Ai grija cu garantia
Respecta reviziile obligatorii in perioada de garantie. Lucrarile de reparatii trebuie sa se faca in conformitate cu standardele producatorului, folosind piese de schimb adecvate. Cea mai buna garantie include: motorul, cutia de viteze, servodirectia, sistemul de alimentare, de racire, de fra-nare, de evacuare a gazelor si cel electric, precum si aerul conditionat. Ai grija insa: ai putea pierde posibilitatea reparatiilor gratuite trecute in certificatul de garantie in cazul neglijentei in intretinerea masinii, al unor modificari la care nu ai drep-tul pe perioada de garantie etc. La o masina second-hand cumparata direct de la dealer ai, prin lege, garantie un an. Cand garantia a expirat, este momentul sa gasesti un service bun, care lucreaza bine si ieftin. Incearca prin cunostinte, altfel nu stii de ce te poti lovi.
● Ignora atentionarile de cauciucuri „crestate” Daca un vanzator de anvelope iti arata crestaturi pe partile laterale ale cauciucurilor tale folosite, nu te ingrijora – incearca si el sa faca un ban. Micile depresiuni formate pe cauciuc sunt perfect normale. ±i nu sunt crestaturi cu adevarat; ele se formeaza acolo unde se suprapun pliurile structurii. Pe alta parte, daca vezi o umflatura in cauciuc – o denivelare convexa – acesta este un semn de explozie iminenta si este nevoie sa schimbi cauciucul.
● Verifica presiunea in cauciucuri Verificarea periodica a presiunii – cel putin o data pe luna – este cel mai simplu mod de a economisi bani. De ce? In primul rand, nu este bine sa ai cauciucuri prea putin sau prea mult umflate, deoarece creste riscul de explozie. De asemenea, o presiune incorecta in pneuri vor cre=te consumul de combustibil si uzura franelor si a suspensiei. Presiunea maxima admisa trebuie sa fie marcata pe partea laterala a pneului si in cartea ma=inii, care recomanda presiunea optima. De asemenea, presiunea poate fi indicata de o eticheta pe partea din interior a usii soferului.
● Lustruieste-o tu Tratamentul cu ceara =i poli= adauga luciu masinii, care va arata ca noua. Efectuata la spalatorie, operatiunea te costa destul de mult. Dar poti sa o faci si singur. Te va costa doar pretul cerii. Tot ce iti mai trebuie este o zi fara umezeala si putin efort. Vei vedea ca protectia aplicata de tine va rezista mai mult decat pulverizarea cu ceara fierbinte la o spalatorie de masini.
● Pune un mecanic la volan
Iti programezi masina la mecanic pentru o verificare, fiindca ti se pare ca scartaie ceva. Daca o urca pe rampa si la 10 minute dupa aceea iti se spune ca ai nevoie de discuri de frana si de bucse noi, fii atent. Cum poate el sa stie sigur daca nu a supus masina la un test de conducere? Lasa-l si cere parerea altuia. Un mecanic trebuie sa faca o tura cu masina – asa se diagnosticheaza problemele; cei care nu o fac incearca doar sa-ti vanda cele mai scumpe piese de schimb.
● Nu te lasa socat… cu amortizorul
S-a intamplat ca unii mecanici fara scrupule sa dea cu ulei pe amortizoarele masinii pentru a crea impresia ca exista o scurgere. Daca ti se da aceasta veste socanta, mergi la un alt garaj si cere si o a doua parere.
● Nu merge cu viteza excesiva
Incearca, macar cateva zile, sa nu calci excesiv pedala de acceleratie. Respecta viteza limita. Vei economisi mult combustibil, iar timpul petrecut pe drum va fi cam acelasi. ±oferii profesionisti mentin in general viteza constanta. Numai un nepriceput sau un incepator forteaza motorul aiurea. O viteza constanta mentine numarul schimbarilor de viteza la minim, ceea ce implica mai putin efort si uzeaza mai putin cutia de viteze. Incearca sa opresti rar, prin reducerea vitezei. Orice noua pornire consuma mai mult combustibil decat este necesar pentru a tine masina in miscare.
● Masina usoara – viata usoara
Incearca sa nu-ti supraincarci masina. Nu aglomera portbagajul, fie ca este vorba de cel superior – de pe capota masinii –, fie ca e vorba de cel interior. Romanii tind sa plece cu casa dupa ei. Poate si de aceea masinile de productie autohtona au spatiul de depozitare asa mare. Incearca sa nu te incarci suplimentar. Incarcarea reduce mobilitatea autoturismului si creste consumul de combustibil. Gandeste-te intotdeauna de doua ori daca e necesar sa pui sau sa nu pui un lucru in masina. Pe de alta parte, poti renunta la aproape 100 de kilograme din „povara“ vehiculului daca te dispensezi de anumite elemente de confort. Asta poate aduce o secunda in minus la demarajul masinii. E simplu, aduce viteza, sporeste performantele si nu costa.
 
Vote it up
200
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza