Secrete mici despre site-uri mari

Din culisele socializarii pe internet
 

Google si activitatile sale extracuriculare

Sa nu te miri prea tare daca, intr-o buna zi, intri pe Google sa afli cum poti achita pe internet factura de electricitate si descoperi ca motorul tau de cautare iti ofera si acest serviciu de plata online. Pe scurt: Google este acum si un furnizor de electricitate cu acte in regula.

Nu, nu te gandi ca face parte dintr-un plan ascuns de a stapani lumea. Google are probabil cele mai mari facturi de electricitate din lume. Toate acele cautari pe care le scrii in motorul de cautare consuma energie. Iar, ca sa ti se afiseze sutele de rezultate ale cautarii, se produc emisii de carbon care nu sunt deloc benefice pentru mediu. Gandeste-te cate cautari Google faci pe zi, apoi inmulteste cu… populatia a cel putin doua continente. Singura solutie pe care o aveau cei de la Google era sa investeasca in panouri solare si eoliene. Si sa inchirieze cateva oi care sa pasca demonstrativ iarba in fata cartierelor generale Google. Altfel ar fi ramas cu stigmatul de poluator-sef, iar o buna parte din profit s-ar fi dus in continuare pe facturile la electricitate.

Problema este ca, in acest moment, Google nu poate produce cu propriile dispozitive destula energie „verde“ ca sa-si sustina afacerea-gigant. Asa ca, desi nu este furnizor de energie, Google a obtinut in anul 2010, de la guvernul american, o aprobare speciala pentru a cumpara si vinde electricitate. Deocamdata, compania se concentreaza pe partea de cumparare a energiei, pentru a-si sustine afacerea.

Dar nu este deloc exclus ca, in curand, sa si vanda energie. In 2009, Google a creat o ramura separata de activitate, numita Google Energy. Si a recunoscut ca exista posibilitatea ca, la un moment dat, sa vanda si amperi, nu doar megabiti.

 

Debut in apartament pentru Hotnews

Daca nu ai auzit pana acum de Hotnews inseamna fie ca nu ai inca un calculator acasa, fie ca nu prea te intereseaza ce se intampla in lume – ceea ce pare greu de crezut.

Acest site, pe care probabil cei mai multi il viziteaza la prima ora a diminetii cu ceasca de cafea in fata, asa cum mai demult o faceau cu ziarul, a luat nastere intr-o camera dintr-un apartament din cartierul Militari, unde locuia unul dintre fondatori, Ioan Margarit |imbolschi.

„Prin 2000, cand am dat drumul la site, care pe atunci se numea revistapresei.ro  nu eram decat trei oameni, doua calculatoare si un telefon.

Lucram mai mult pe gratis. Mai castigam cate ceva din mici contracte de publicitate. Cand suna cineva la telefon sa se intereseze de tariful de reclama, cel care ridica receptorul raspundea cu o voce grava: «Aici e redactia. O clipa, sa va fac legatura cu departamentul de vanzari» si pasa receptorul colegului aflat la un metru distanta, care raspundea la fel de important: «Sunt X, director de vanzari. Cu ce va pot ajuta?». Daca, printr-o minune, se lasa cu vreun contract si respectivul client se oferea sa vina la noi la sediu sa-l semnam, evitam elegant vizita, spunandu-i: «Nu-i nevoie, il facem si trece mai tarziu curierul nostru pe la sediul dumneavoastra»“, povesteste amuzat Ioan Margarit. Zis si facut.

Dar cine crezi ca era curierul? Chiar el, fondatorul site-ului care acum se numeste Hotnews.ro.

 

WebMD, doctor de inimi

Tot mai multi oameni apeleaza la site-uri medicale precum WebMD, care ofera remedii pentru aproape orice tip de afectiune. Gheata aplicata si ridicare la un unghi de minim 30 de grade. Ce afectiune trateaza aceasta solutie? Glezna luxata.

Poti gasi insa si un gen de sfaturi pe care nu o sa le auzi niciodata in cabinetul doctorului: asculta muzica, scrie poezii sau vizioneaza un film. Pentru ce tip de durere? Corect, WebMD ofera si instructiuni detaliate despre cum se trateaza inimile frante.

 

Experimentul cu defectiuni de pe eBay

Se spune ca gunoiul unuia este comoara altuia, iar eBay nu este decat exceptia care intareste regula. Faimoasa companie de licitatii online a inceput cu dreptul si a facut primul profit dintr-o intamplare cel putin bizara. De fapt, unii ar spune ca a inceput cu stangul, cand Pierre Omidyar, fondatorul eBay, se juca cu noul sau site, care pe atunci se numea AuctionWeb, si a listat un indicator cu laser defect sa testeze functionalitatile aplicatiei de internet. In scurt timp, a aparut prima oferta. 14 dolari.

Pierre a scris imediat licitantului ca obiectul este stricat. Dar acesta i-a raspuns ca este colectionar de indicatoare cu laser defecte si ca este ferm hotarat sa cumpere.

 

Cea mai scurta traditie la Amazon

Amazon a fost odata ca niciodata o mica afacere cu deprinderi mai neconventionale. Seful mestesugea de unul singur birourile angajatilor – cel putin asa sustine Jeff Bezos, fondatorul Amazon. Angajatii ajungeau dimineata la un birou incalzit doar cu radiatoare, intr-un spatiu care fusese candva garaj. Iar de fiecare data cand cineva cumpara o carte, in birouri suna un clopot in semn de celebrare. Obiceiul nu a prins radacini pentru ca, in cateva zile, vanzarile au explodat, iar clopotul si-a pierdut repede din noutate.

 

Viteza cutremuratoare a Twitter-ului

Pe 23 august 2011, Coasta de Est a Americii a fost lovita de cutremur. Seismul a luat prin surprindere pe toata lumea, cu exceptia lemurilor si a newyorkezilor impatimiti de Twitter.

Virginia a fost epicentrul cutremului, iar autoritatile de la Gradina Zoologica Nationala au raportat ca lemurii au scos un semnal de alarma cu 15 minute inainte ca seismul sa se faca simtit in zona.

Cat despre oameni? Unele persoane au stiut si ele de cutremur inainte ca acesta sa se produca. Cum? De la mesajele de alarma trimise pe Twitter de utilizatorii din Washington DC si Virginia.

 

Despartire melodramatica la Match.com

Gary Kremen a fondat Match.com in 1993. De atunci, in cei douazeci de ani de existenta, site-ul a fost responsabil pentru mii de intalniri, logodne si casatorii. Dar a si provocat cel putin o despartire notabila: pe cea a lui Gary.

Dupa ce fondatorul Match.com s-a despartit de iubita, aceasta s-a casatorit cu un barbat cunoscut pe… site-ul fostului.

 

Albastru de Facebook

In februarie, Facebook a implinit zece ani, profituri uriase, faima globala si… miliarde de utilizatori infuriati de schimbarile prea frecvente ale retelei. Facebook a trecut prin multe ipostaze, si-a modificat pana si numele initial al companiei (the-facebook.com). Un singur lucru a ramas la fel: schema de culori. Din prima zi, Facebook a folosit pentru interfata doar albastru si alb.

De ce atata consecventa? Pentru ca fondatorul Facebook-ului nu distinge culoarea rosie de cea verde. Nuantele de albastru  nu ii creeaza nici o confuzie lui Mark Zuckerberg, creatorul daltonist al celui mai de impact canal de socializare al momentului.

 

Vote it up
214
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza