Scapa de stres, punand ordine in viata ta

Va simtiti coplesiti de un sentiment de neputinta in fata sarcinilor de zi cu zi?
 

Expertii ne prezinta zece masuri pe care ar trebui sa le luam, pentru a reduce efectele stresului.

1. Restabiliti echilibrul. Scopul este sa gasiti moduri de a reduce timpul dedicat muncii, daca aceasta reprezinta cauza stresului, sau sa va faceti timp pentru dvs. atunci cand aveti obligatii solicitante, precum cresterea unui copil. Invatati sa spuneti „nu“ atunci cand vi se cere sa lucrati in plus, mai ales in afara orelor de program.

2. Delegati sarcini. Invatati sa delegati unele dintre sarcinile de zi cu zi. Puteti ruga un coleg sa preia unele dintre obligatiile de la serviciu sau alti membri ai familiei sa va ajute cu treburile casnice.

3. Renuntati la treburile inutile. Analizati de ce faceti unele dintre lucrurile pe care le faceti. Poate ca nu mai aveti un motiv, dar au devenit niste obiceiuri la care trebuie sa renuntati. Stabiliti prioritati.

4. Cereti ajutor in caz de criza. Cereti ajutor atunci cand va aflati intr-o situatie de criza. Vorbiti cu un prieten sau cu cineva din familie.

5. Aveti grija de corpul dvs. Fiti atent la alimentatie: reduceti consumul de alimente nesanatoase. Stresul va scadea considerabil daca va schimbati obiceiurile alimentare si incepeti sa consumati alimente proaspete, sanatoase, fara aditivi, zahar sau exces de grasimi. Evitati tutunul si excesul de alcool. Pastrati-va flexibilitatea, facand exercitii fizice in mod regulat.

6. Fiti mai organizat. Va veti simti mult mai putin stresat atunci cand stiti unde se afla fiecare lucru.

7. Faceti ordine. E contraproductiv sa pastrati diverse lucruri pentru eventualitatea ca veti avea nevoie de ele intr-o zi. Aruncati lucrurile pe care nu le-ati mai folosit de ani de zile, pe cele stricate sau expirate. Veti avea un sentiment de eliberare.

8. Hraniti-va spiritul. Conectati-va cu natura in fiecare zi, priviti rasaritul sau stelele, cititi sau uitati-va la un film documentar.

9. Aveti grija de mintea dvs. Pastrati-va creierul activ, tinandu-va la curent cu ultimele evenimente, citind in mod regulat, mergand la concerte, la teatru sau la cinema si/sau dezlegand cuvinte incrucisate. Acestea constituie deopotriva o metoda de relaxare si un mod de a va pastra mintea agera.

10. Pastrati legatura cu prietenii si familia. Rudele dvs. conteaza si, deseori, in momente de criza, se vor aduna in jurul dvs. ca sa va ajute, daca le explicati problema. La fel vor proceda si prietenii adevarati. Insa poate fi nevoie sa reduceti contactele cu cei care cer prea mult de la dvs. sau va secatuiesc sufletul.

Vote it up
73
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza