Scapa de durerile de spate

Studii recente arata cat de importante sunt exercitiile fizice de intarire a muschilor
<p>Incidenta durerilor de spate s-a dublat de la inceputul anilor ’90, dupa cum arata un raport recent. O recenzie a 14 studii arata ca exercitiile fizice pentru muschii deseori neglijati poate aduce o imbunatatire a tonusului cu pana la 15%. Secretul este sa faci exercitii pentru muschii de la baza spatelui, care sustin si controleaza coloana vertebrala. Incearca urmatoarele exercitii:

1. Stai pe spate cu genunchii indoiti si talpile pe podea. Coloana vertebrala trebuie sa fie intr-o pozitie relaxata (nici arcuita, nici intinsa pe podea). Ridica piciorul stang; in acelasi timp, ridica bratul drept si du-l spre spate, pana atinge podeaua. Revino la pozitia initiala, apoi repeta cu celalalt picior si cu cealalta mana. În mod treptat se fac serii de cate zece astfel de exercitii.

2. In pozitia sprijinit pe palme si genunchi, cu coloana relaxata, ridica bratul drept pana ajunge paralel cu podeaua. Coboara-l, apoi ridica-l pe celalalt. Repeta de cinci ori. Ridica apoi un picior paralel cu podeaua, coboara si ridica celalalt picior. Repeta de cinci ori. Exerseaza pana reusesti sa ridici un brat si piciorul opus simultan. Mareste seriile in mod gradat pana la zece repetari.</p>

Vote it up
175
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza