Scapa de crampele musculare

Apa, calciul, magneziul si potasiul sunt cele mai bune solutii
 

Uneori, ceva atat de simplu cum ar fi caldura sau masajul poate sa rezolve crampele musculare. Odata finalizata agonia, este important sa pornesti o campanie anticrampe. Probabil ca organismul are nevoie de potasiu, magneziu si calciu – trioul de minerale care ajuta la buna functionare a nervilor si muschilor. De asemenea, trebuie sa bei multa apa si sa faci exercitii fizice in mod regulat.

Aplica caldura – Pentru a relaxa muschiul si a imbunatati circulatia in tesutul afectat aplicati local o perna electrica sau o perna calda. Seteaza perna pe nivel scazut, aplica timp de 20 de minute, apoi fa o pauza de cel putin 20 de minute inainte de a repeta.

Apasa pentru a elimina durerea – Aplica presiune cu degetul mare, cu podul palmei sau cu pumnul usor strans pe zona respectiva, mentine asa timp de zece secunde, apoi fa o pauza de 10 secunde, dupa care apasa din nou. Ar trebui sa simti putin disconfort, dar nu o durere de nesuportat. Dupa cateva repetari, durerea ar trebui sa scada in intensitate.

Frectioneaza – Amesteca o parte ulei de perisor cu patru parti ulei vegetal si maseaza zona crampei. Acest ulei contine salicilat de metil (inrudit cu aspirina), care amelioreaza durerea si imbunatateste fluxul sanguin. Poti folosi acest amestec de mai multe ori pe zi.

Prevenirea crampelor in timpul somnului – Inainte de culcare, bea un pahar cu apa tonica, care contine chinina, un remediu foarte popular folosit pentru tratarea crampelor picioarelor. Dar nu lua tablete de chinina – acestea pot avea efecte secundare serioase.
Ia 250mg de vitamina E pe zi pentru a preveni aparitia crampelor nocturne.

Fii atent la minerale – Nu trebuie sa-ti lipseasca potasiul, sodiul, calciul si magneziul. Nu luati magneziu fara calciu. Cele doua minerale lucreaza impreuna. Surse bune de astfel de vitamine sunt cerealele, alunele, leguminoasele, fructele (banane, portocale, pepene galben) si lactatele.

Hidrateaza-te – Daca ai crampe musculare bea mai multa apa. Daca atunci cand faci sport transpiri mult, ia o bautura energizanta, care inlocuieste sodiul pierdut, pe langa alti electroliti.

Vote it up
254
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza