Sapte pasi pentru un somn bun

Iti oferim niste ponturi simple care te pot conduce pe drumul catre odihna cea mult cautata 
 
<p>1. Stabileste o ora la care sa te trezesti
Stabileste o ora la care sa te trezesti, pe care sa o poti respecta in fiecare zi. Fii realist. Iti poti permite o ora in plus de somn intr-una din zilele saptamanii, urmata de o jumatate de ora in ziua urmatoare.
Dar este foarte important sa iti respecti programul in celelalte zile. Nu merge la culcare prea devreme. In mod ideal, 85% din timpul petrecut in pat ar trebui sa fie petrecut dormind.

2. Reseteza-ti ceasul interior
Nu te feri de lumina dimineata, astfel corpul isi va reseta ceasul interior. O plimbare rapida sau un mic dejun luat in aer liber ar trebui sa te ajute. Daca vreti sa atipesti, 5-10 minute ajung.

3. Reduce-ti teama de somn
Cand te trezesti, rezerva-ti cinci minute ca sa notezi toate gandurile despre somn care nu te-au lasat sa dormi peste noapte. Poate simti ca nu poti face munca asa cum trebuie sau ca vei avea cu siguranta o zi proasta daca nu dormi opt ore. Combate aceste ganduri si inlocuieste-le cu ceva de ajutor, cum ar fi: “desigur, voi fi obosit si morocanos, dar ziua mea va fi decurge normal”. Si, pentru ca sunt obosit, probabil ca voi dormi mai bine la noapte

4. Stabileste un moment pentru gandurile ingrijoratoare
Patul este facut ca sa dormi in el, nu ca sa stai si sa te gandesti sau sa iti faceti griji. Rezerva-ti zilnic 30 de minute pentru a-ti trece in revista grijile, planurile si gandurile.
Poate fi de folos daca le scrii. Astfel, cand vei merge la culcare vei sti ca te-ai gandit deja la aceste probleme si ca ai un moment programat pentru ele in ziua urmatoare. Spune-ti: “Stop, m-am gandit deja la asta astazi, o sa ma gandesc din nou maine, acum e momentul sa dorm.”
Ia-ti un creion si o hartie langa pat, astfel incat daca iti trec prin minte alte ganduri, in timp ce incerci sa adormi, le poti scrie ca sa te ocupai de ele ziua urmatoare.
 
5. Incetiniti
Evita exercitiile epuizante cu trei patru ore inainte de a merge la culcare si inceteaza lucrul sau studiul cu cel putin o ora inainte. Petrece aceasta ora relaxandu-te, citind o carte (nu in pat), ascultand muzica, sau cu orice alta activitate care iti relaxeaza corpul si mintea.

6. La culcare
Cand te urci in pat, asigura-te ca stai confortabil si relaxat. Daca esti crispat sau anxios iti va fi greu sa adormi. Daca nu ai adormit in 20 de minute si te simti tensionat si agitat, ridica-te si alege-ti o activitate relaxanta, pana va tei vei linisti si ti se va face somn. Daca preferi sa nu te ridici, incearca sa-ti induci o stare de relaxare ca macar sa stai linistit si calm.

7. Rezolva-ti problema trezitului neprogramat
Daca te trezesti noaptea si nu poti adormi dupa 15-20 de minute, ridica-te si fa ceva relaxant pana simtiti ca te ia somnul. Daca te foiesti si te rasucesti in pat nu te odihnesti si nici corpul nu se reincarca.</p>

Vote it up
169
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza