Salata orientala de fructe

O cutie de fructe poate fi transformata, cu un minim de efort, intr-o salata cu arome exotice
 
<p>
Portii 4
Timp de preparare: 15–20 de minute

Ingrediente:

1 cutie lychi in sirop, circa 425 g
3 bucati tulpina de ghimbir taiate fasiute subtiri, plus 2 linguri sirop din borcan
coaja rasa si sucul de la 1 lamaie verde
2 portocale
200 g struguri negri, boabele taiate in jumatate si curatate de samburi
1 mar rosu pentru desert curatat si tocat firisoare subtiri de coaja de lamaie verde, pentru ornat

Preparare:

Se scurge conserva de lychi printr-o sita asezata deasupra unui castron. Se arunca jumatate din siropul scurs in castron, apoi se adauga fructele de lychi. Se adauga tulpinile si siropul de ghimbir, apoi coaja rasa si sucul de lamaie verde. Se amesteca bine.

Se curata portocalele de coaja si de samburi, cu un cutit ascutit. Ținand portocalele in mana, deasupra castronului, astfel ca sucul scurs sa fie colectat, se taie cu grija membrana alba, pentru a elibera feliutele. Se adauga feliutele in castronul cu salata. Se stoarce membrana, iar sucul obtinut se adauga in castron.
Se adauga strugurii si merele si se amesteca bine. Salata se serveste in boluri, decorata cu fasiute subtiri de coaja de lamaie verde.

Cateva idei:

• In loc de lychi, folositi 1 cutie smochine verzi in sirop, circa 410 g, scurgand jumatate din sirop, ca mai sus. Adaugati 120 ml ceai de iasomie strecurat, indulcit cu 1 lingura zahar, coaja rasa si sucul de la 1 lamaie verde, feliutele si sucul de portocala. Mai adaugati semintele si sucul de la 2 fructe ale pasiunii mari, 1 banana feliata si 4 prune dulci tocate.
• Daca obisnuiti sa serviti salata de fructe ca desert, alaturi de inghetata sau frisca, puteti incerca un topping de sorbet, cu gust delicios de fructe si lipsit de grasimi. Un sorbet, cum este cel de lamaie si mango, ar fi excelent alaturi de aceasta salata de fructe.

Avantaje:

• Strugurii negri aduc cantitati folositoare de bioflavonoide si antioxidanti care ajuta la protejarea organismului contra efectului distrugator al radicalilor liberi.
• Portocalele sunt o sursa excelenta de vitamina C; 1 portocala mare contine dublul CRN-ului pentru aceasta vitamina. Mai contin si cantitati folositoare de folati, ca si de pectina, un tip de fibra solubila.

Pentru mai multe retete culinare acceseaza site-ul www.lumearetetelor.ro

</p>
Vote it up
124
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza