Salata de pui afumat cu fructe

Nu are dressing cu ulei, care sa-i creasca numarul de calorii, ci cu suc proaspat stors de portocale si si alte fructe
 
<p>Timp de preparare: circa 45 de minute, plus racire
Se obtin 4 portii
Fiecare portie contine: 440 kcal, 21,5 g proteine, 4 g grasimi (din care 1 g grasimi saturate), 83 g carbohidrati (din care 10 g zaharuri), 1,5 g fibre

Ingrediente

340 g amestec de orez cu bob lung cu orez salbatic
300 g piept de pui afumat, dezosat si fara piele, taiat cubulete
250 g miez de pepene galben, o parte scobit cu lingura (mici sfere), restul taiat cubulete
250 g miez de ananas taiat cubulete
sucul si coaja rasa fin de la 1 portocala mare
sare si piper
Pentru servit
foi de salata Cos
4 linguri tarhon sau patrunjel tocat

Preparare

Se pune amestecul de orez intr-o oala si se adauga apa cat sa-l acopere cu un strat de 4 cm grosime. Se da in clocot, apoi se micsoreaza flacara si se fierbe neacoperit 15 minute sau pana cand este facut (sau conform instructiunilor de pe ambalaj). Se scurge bine si se pune deoparte sa se raceasca.

Se rastoarna orezul racit intr-un castron mare. Se adauga puiul, pepenele si ananasul si se amesteca.

Se adauga coaja rasa de portocala si 3 linguri suc de portocala, sau dupa gust. Se asezoneaza.

Se captuseste un castron cu foi de salata verde. Se pune in castron salata de pui cu orez si fructe, se presara cu verdeturi tocate si se serveste sau se acopera si se raceste inainte de a o servi.

Cateva idei
• Mariti continutul de fibre razand un morcov, sau adaugand 1 tija de telina, tocata marunt.
• Inlocuiti orezul cu linte de Puy, o sursa buna de vitamine B. Gatiti lintea conform instructiunilor de pe ambalaj.
• Menta proaspata si feniculul pot inlocui tarhonul, respectiv patrunjelul.
• Pentru variatie, incercati o salata de curcan afumat cu orez. Gatiti 200 g orez rosu de Camargue in apa clocotita, timp de 30 de minute sau pana cand este fraged, ori conform instructiunilor de pe ambalaj. Scurgeti si lasati sa se raceasca. Intre timp, muiati 20 de minute 115 g cirese uscate, in apa clocotita, scurgeti apoi bine si stergeti tamponand cu prosoape de hartie. Puneti orezul si ciresele intr-un castron mare. Adaugati 340 g piept de curcan afumat, dezosat si fara piele, taiat cubulete, si 2 pere asiatice sau pere obisnuite descojite si taiate cubulete. Presarati coaja rasa de la 1 portocala mare si amestecati cu grija. La final, adaugati 4 linguri tarhon proaspat tocat.

Avantaje
• Orezul este un ingredient ideal pentru a fi inclus intr-o dieta sanatoasa, caci contine complecsi de carbohidrati si putine grasimi.
• Se stoarce sucul de portocala chiar inainte de a fi adaugat, pentru a pastra vitamina C. Aceasta ajuta la absorbtia de fier din carnea de pui.
• Aceasta salata este bogata in vitamine – vitamine B in orez si C in pepene si ananas. Fructele mai aduc, de asemenea, si fibre.</p>

Vote it up
268
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza