Sa faci curat e noul fitness

Exercitiile de rezistenta sunt cea mai buna metoda de a te apara impotriva bolilor cronice
 

<p>

Activitatile de rezistenta sunt cele care solicita grupe musculare mari, precum cele ale picioarelor, bratelor sau umerilor – continuu, timp de cel putin zece minute. Exemple la indemana sunt mersul pe jos, joggingul, ciclismul si inotul, dar aici pot fi incluse si activitati din viata de zi cu zi precum spalatul geamurilor sau al podelelor, folosirea aspiratorului, maturatul, gradinaritul, tunsul ierbii, greblatul.

Aceste activitati ofera cele mai bune rezultatre in ceea ce priveste protejarea de efectele bolilor cronice asociate cu imbatranirea – afectiunile cardiace, diabetul si osteoporoza. Principalul motiv: exercitiile de rezistenta nu fortifica doar grupele musculare utilizate, ci si inima, plamanii si sistemul circulator.

Astfel de exercitii au si efect direct. Pentru a-ti spori rezistenta, este suficient sa-ti desfasori activitatea preferata intr-un ritm intens, atata timp cat te simti confortabil. Cand reei activitatea, peste o zi sau doua, vei fi capabil sa exersezi ceva mai mult.
Dar ce inseamna ritm intens? Exerseaza pana respiri mai greu decat de obicei. De asemenea, stii ca exersezi suficient de intens daca transpiri mai greu, dar inca poti vorbi.

Cat timp trebuie sa exersez? Raspuns: la modul ideal ar trebui sa faci pana la 30 de minute de efort continuu. Incepe insa cu 10 minute. Aceasta este durata minima care ofera beneficii sistemului respirator si celui cardiovascular.

</p>

Vote it up
118
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza