Remedii pentru o digestie buna

Cateva ponturi pentru chermezele de Sarbatori. Si, mai ales, cum sa iti revii dupa aceea
 
<p>
Mesele copioase sunt in topul “preocuparilor” noastre in aceasta perioada. Carnati, fripturi, sarmale, salata de boeuf, zacusca, cozonaci, torturi si multe altele se vor amesteca in stomacul nostru si, cumva, trebuie sa facem fata acestui “atac” fara sa suferim prea mult. Si apoi sa ne revenim.
Indigestia este adesea rezultatul unor mese imbelsugate consumate rapid sau seara tarziu. Ceva ce ar putea ajuta in aceasta perioada sunt ierburile si unele condimente folosite in mod traditional la gatit. Asa ca ar fi bine sa folosesti multa menta, marar, chimen, hrean, dafin, hasmatuchi, fenicul, tarhon, maghiran, chimion, scortisoara, ghimbir si nucsoara. Dupa o masa imbelsugata, ceaiul de musetel poate ameliora si el tulburarile.
Iata si cateva sfaturi pentru a evita balonarea:
•    Mananca mai putin si mai des
•    Nu bea in timpul mesei (lichidele dilueaza acidul gastric si enzimele digestive, marind astfel timpul de trecere a alimentelor prin stomac)
•    Evita mancarea prajita
•    Exista anumite alimente, precum conopida, broccoli, varza si varza de Bruxelles, citricele sau ardeii si ceapa, care produc mai mult gaz in intestine
•    Este recomandat sa eviti combinatia dintre elementele cu amidon (gen cartofi, paste fainoase) si fructe sau alimente bogate in proteine
•    Mesteca bine si incearca sa vorbesti cat mai putin in timp ce mananci
•    Nu manca repede
•    Evita bauturile gazoase si pe cele alcoolice pe baza de zahar, care cauzeaza gaze, balonare, diaree sau cresterea in volum a abdomenului (distensie)
•    Nu mesteca guma (si eviti astfel sa inghiti aer, fapt care duce la presiune in intestine, balonare sau umflarea abdomenului).

Arsurile gastrice si indigestia pot fi adesea atenuate si daca iei pastile antiacide. Dar nu trebuie sa le folosesti timp indelungat.
Dupa Sarbatori ar fi bine sa fii atent la alimentatie si sa incerci sa mananci alimente bogate in fibre (paine integrala, orez brun si legume), multe fructe, iaurt si peste.

</p>
Vote it up
296
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza