Redu riscul de infarct cu apa

Un studiu arata ca daca bei suficienta apa obisnuita reduci riscul de atac de cord cu 54%
 

<p>

Carbogazoasa sau plata, imbuteliata sau direct de la robinet, apa obisnuita poate reduce riscul unui atac de cord fatal cu pana la 54% si, totodata, combate constipatia, stimuleaza energia si poate chiar sa reduca riscul cancerului mamar, de prostata si de colon – dupa cum reiese din numeroase cercetari.

Intr-un studiu intreprins asupra a 20.000 de femei si barbati, oamenii de stiinta de la Loma Linda University din California au descoperit ca persoanele care beau cel putin cinci pahare cu apa pe zi prezentau un risc mult mai mic de a suferi un atac de cord decat cei care dadeau pe gat cafea, suc de portocale si alte bauturi. De ce? Apa este absorbita direct in fluxul sangvin, impiedicand ingrosarea sangelui si micsorand riscul formarii de cheaguri periculoase pentru artere si inima.

Cercetatorii afirma ca alte lichide trebuie sa fie mai intai digerate – proces ce extrage lichid din fluxul sangvin, crescand densitatea sangelui si marind riscul aparitiei cheagurilor.

Bei suficienta apa? “Dupa 60 de ani, nu te baza pe senzatia de sete”, spune dieteticiana Susan Moores. „Senzatia de sete se diminueaza odata cu varsta”, ne aminteste ea. „De asemenea, ai putea avea tendinta de a bea mai putina apa din pricina problemelor urinare, precum incontinenta cauzata de stres ori infectii, la femei, sau adenom de prostata, la barbati.”

Care e metoda de a afla daca esti bine hidratat? „Examineaza-ti urina: daca este deschisa la culoare si are un miros slab, probabil ca bei suficienta apa”, explica Moores. „Dar daca are culoare inchisa, e in cantitate mica sau are un miros puternic, te sfatuim sa bei mai multa apa si alte lichide.”

Care este cantitatea necesara? Circa sase pahare pe zi.
Sfatul-standard de a bea opt pahare de apa pe zi este considerat, in prezent, o exagerare de catre multi specialisti – spune Moores. „Aminteste-ti ca si ceaiul conteaza. Se aduna si cafeaua, si sucurile – dar incerca, in plus, sa bei multa apa simpla. Daca mananci din belsug fructe si legume zemoase, evident ca si acestea iti asigura lichide. O cana continand cubulete de pepene verde inseamna o jumatate de cana cu apa!”

</p>

Vote it up
110
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza