Quinoa cu sparanghel

Quinoa conține proteine complete, care pot fi utilizate de organism imediat, fără a mai fi necesară combinarea cu alte alimente
 

INGREDIENTE PENTRU 6 PORȚII

1 cană (200 g) quinoa, clătită și scursă, sau orez brun

1 lingură de ulei de măsline

1 ceapă roșie mică, feliată subțire

1/2 cană (125 ml) supă-bază de pui ori de legume cu un conținut redus de sodiu

400 g fire de sparanghel, curățate și tăiate în bucăți de 5 cm

1 cană (150 g) mazăre proaspătă sau congelată

felii de lămâie, pentru servit

 

PREPARARE 10 minute

GĂTIT 15 minute

FIECARE PORȚIE CONȚINE 748 kJ, 179 kcal, 8 g proteine, 5 g grăsimi (< 1 g grăsimi saturate), 26 g carbohidrați (2 g zahăr), 3 g fibre, 87 mg sodiu

 

1 Se pune quinoa (sau orezul brun) și 2 căni apă (500 ml) într-o cratiță mică, la foc iute, și se dă în clocot. Se micșorează flacăra, se acoperă cratița și se fierbe molcom, până ce toată apa a fost absorbită, aproximativ 15 minute (sau 30 de minute, dacă se folosește orez brun).

2 Între timp, se încinge uleiul într-o tigaie mare, neaderentă, la foc potrivit. Se călește ceapa în jur de 4 minute, până când se rumenește ușor. Se adaugă supa, sparanghelul și mazărea; se gătește totul 5 minute, până ce sparanghelul este fraged, rămânând însă ușor crocant.

3 Se încorporează quinoa și se amestecă bine. Se servește preparatul imediat, cu feliile de lămâie alături.

 

 

Vote it up
161
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza