Quinoa cu broccoli și conopidă

Quinoa conține mai multe proteine decât oricare altă cereală
 

INGREDIENTE PENTRU 4 PORȚII

2 căpățâni de broccoli, tăiate în inflorescențe și curățate de tulpinile groase

1 conopidă mică (circa 750 g), ruptă în inflorescențe și curățată de tulpini

2 linguri de ulei de măsline

1 1/2 căni (300 g) quinoa

1/2 cană (80 g) semințe de susan

1 lingură de pătrunjel proaspăt, tocat mărunt

1 lingură de arpagic proaspăt, tocat mărunt

piper negru, proaspăt măcinat

125 g brânză de capră, fărâmițată

 

PREPARARE 15 minute

GĂTIT 30 minute

FIECARE PORȚIE CONȚINE 2 946 kJ, 704 kcal, 39 g proteine, 35 g grăsimi (9 g grăsimi saturate), 58 g carbohidrați (6 g zahăr), 22 g fibre, 258 mg sodiu

 

1 Încinge cuptorul la 200°C. Tapetează o tavă mare de copt cu hârtie de pergament.

2 Pune broccoli și conopida într-un castron încăpător. Adaugă uleiul și amestecă. Răsfiră inflorescențele pe tava de copt, apoi coace-le 25-30 de minute sau până când sunt moi și rumene pe margini.

3 Între timp, dă în clocot într-o oală mijlocie, la foc iute, 3 căni (750 ml) apă. Adăugând quinoa, clocotește din nou. Redu flacăra, apoi fierbeți lent 10 minute, fără capac, până ce quinoa este fragedă. Scurge-o și transfer-o într-un castron mare.

4 Prăjește, fără ulei, semințele de susan într-o tigaie neaderentă, la foc iute, până când se rumenesc. Înglobează quinoa și amestecă pe flacără, atât cât să se încingă. Răsfiră deasupra pătrunjelul și firele de arpagic; pudrează cu piper.

5 Când broccoli și conopida sunt coapte, adaugă-le la quinoa, amestecând bine. Încorporează și brânza de capră, chiar înainte de a servi mâncarea.

Vote it up
85
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza