Puterea micilor schimbari

Daca esti perseverent, beneficiile se vad dupa trei saptamani
 

<p>

Sa nu crezi ca schimbarile marunte inseamna si beneficii marunte pentru sanatate. Un pas mic – trecerea de la paine alba la paine integrala sau de la sucuri cu zahar la ceai rece neindulcit, ori practicarea de exercitii timp de 10 minute pe zi – poate insemna enorm. Iata, de pilda:
•    O plimbare in ritm vioi, de trei ori pe saptamana, poate ameliora considerabil depresia usoara, moderata si chiar severa, conform cercetatorilor de la Duke University.
•    Daca stai zilnic ore in sir in fata televizorului, reducerea „programului“ cu numai o ora poate diminua cu 19% riscul unei tulburari prediabetice severe, anume sindromul metabolic, afirma expertii de la Tufts University.
•    Trecerea la paine integrala, cereale integrale si orez brun la masa de dimineata poate reduce riscul de diabet cu pana la 33%, cred cercetatorii germani.
•    Doua pahare cu lapte degresat pe zi pot scadea riscul rezistentei la insulina cu 62%, iar riscul bolilor de inima, cu 50%, afirma un grup de oameni de stiinta britanici care au urmarit 2.365 de barbati timp de 20 de ani, in cadrul Caerphilly Prospective Study.
•    Numai 0,5 kg in minus la greutatea corporala inseamna o povara cu 2 kg mai mica pentru genunchii tai la fiecare pas – sau 1.600 kg mai putin la fiecare km.

„Schimbarile marunte, treptate, reprezinta o metoda excelenta de a adopta o alimentatie mai sanatoasa“, afirma anestezista si dieteticiana Christine Gerbstadt, doctor in medicina, purtator de cuvant al American Dietetic Association. „Eu iti propun sa faci cate o schimbare in fiecare saptamana, dar nu mai mult. Diferenta se va simti in cel mult trei saptamani. Digestia ti se va imbunatati si vei avea mai multa energie. Totodata, ti se vor ameliora si aspecte mai putin sesizabile, precum imunitatea, nivelul de grasimi din sange si glicemia.“

Niciodata nu e prea tarziu sa incepi. Cand cercetatorii de la Medical University of South Carolina au testat o serie de adulti de varsta mijlocie care pana atunci isi neglijasera sanatatea, dar care incepusera sa consume in fiecare zi minimum cinci portii de fructe si legume, sa exerseze cate o jumatate de ora, cinci zile pe saptamana, si nu au mai fumat, au constatat ca riscul bolilor de inima a scazut cu 35%. Dupa patru ani, acesta ajunsese la nivelul celui al persoanelor care fusesera active si avusesera o dieta sanatoasa intotdeauna.

Dar de unde sa incepi? Fa cate o schimbare in fiecare domeniu important (alimen tatie, exercitii, viata de zi cu zi), apoi ia-ti angajamentul sa te tii de ea in urmatoarele patru saptamani.

</p>

Vote it up
62
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza