Pungute cu prune si martipan

Poti inlocui prunele cu smochine coapte
 
Portii 4
Timp de preparare: 15 minute
Timp de gatit: 15–20 de minute

Ingrediente:

5 prune mari, circa 75 g fiecare
45 g martipan alb taiat in 4 portii
150 g foi de placinta decongelate daca este nevoie
30 g unt topit
4 linguri fulgi de migdale
1 lingurita zahar pudra amestecat cu un praf de scortisoara macinata

Preparare:

Se incalzeste cuptorul la 180 de grade. Se taie in jumatate prunele, pe lungime, si se scot samburii. Se taie feliute una dintre prune si se pastreaza pentru decor. Se asaza o felie de martipan intre jumatatile unei prune si se inchide ca intr-un sandvici.


Se taie foile de placinta in 8 patrate, fiecare masurand 20 x 20 cm. Se pun 2 patrate unul peste celalalt, ungand cu unt suprafata lor de contact si fixandu-le astfel incat colturile lor sa fie intercalate.

Se pune 1 lingura migdale in centrul celor doua foi, iar deasupra lor se asaza o pruna umpluta cu martipan. Se strang foile in sus, in jurul prunei, ca sa formeze un fel de punguta.

Se repeta operatia cu restul de foi de placinta, prune umplute si migdale, ca sa se obtina, in total, 4 pungute. Acestea se ung cu untul ramas.

Se pun pungutele pe o tava de copt neaderenta. Se coc 15–20 de minute, pana ce aluatul este brun-auriu. Se transfera pe farfurii individuale. Se presara cu zahar pudra si scortisoara, se decoreaza cu feliutele de prune puse deoparte si se servesc.

Cateva idei:


• Pentru pungute cu smochine, folositi smochine coapte, dar ferme, taiate in jumatate, pe lungime, in locul prunelor.
• Pentru a adauga aroma de portocale, presarati foile de placinta cu coaja rasa de la 1 portocala, adaugata treptat, atunci cand le ungeti cu unt si le strangeti.

Avantaje:


• Perele din acest desert sunt un mod delicios de a ne atinge obiectivul celor 5 portii de fructe si legume pe zi.
• Foile de placinta sunt o alternativa cu continut mai mic de grasimi la aluaturile pufoase sau fragede, caci untul se poate folosi cu zgarcenie.
• Migdalele, ca si alte alune, aduc multi nutrienti care se obtin, de obicei, din carne. Acestea includ majoritatea vitaminelor B, fosfor, fier, cupru, potasiu si, bineinteles, proteine.
Vote it up
105
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza