Prevenirea accidentului vascular cerebral

Medicii ne prezintă cele mai eficiente metode de prevenție  
 

Articole similare

Aproape 90% din accidentele vasculare cerebrale (AVC) sunt consecința unui cheag de sânge sau a plăcii care întrerupe irigarea cu sânge a unei porțiuni din creier. Celelalte au loc când se rupe un vas de sânge din creier sau din apropiere, întrerupând alimentarea cu oxigen a celulelor cerebrale din jur. Iată câteva metode de prevenție împotriva acestei boli:

 

Mergeți pe jos de cinci ori pe săptămână. O plimbare de o oră în ritm rapid, de 5 ori pe săptămână, reduce aproape la jumătate riscul unui AVC, iar o plimbare de o jumătate de oră îl reduce cu aproximativ 25%. Nu vă place să mergeți pe jos? Orice activitate fizică viguroasă care arde între 1.000 și 3.000 calorii pe săptămână reduce riscul producerii unui AVC. Mergeți la înot, cu bicicleta sau să faceți niște gimnastică aerobică.

 

Cultivați arta flexibilității. Respirați profund, cântați, faceți yoga sau dansați. Dacă învățați să lăsați deoparte stresul și anxietatea, prin metoda cea mai eficientă pentru dvs., riscul producerii unui AVC scade cu 24%, afirmă cercetătorii englezi de la Universitatea din Cambridge.

 

Mâncați pește. Consumul de ton sau alte tipuri de pește de 1–4 ori pe săptămână, gătit prin fierbere ori la cuptor, reduce riscul unui AVC cu 27%. Grăsimile sănătoase din pește mențin flexibilitatea vaselor sanguine și inhibă formarea plăcii. Dar evitați peștele prăjit și sendvișurile crocante cu pește de la fast-food: într-un studiu realizat de Școala Medicală Harvard, persoanele care consumau pește prăjit doar o dată pe săptămână și-au mărit riscul unui AVC cu 44%!

 

Beți alcool cu moderație. Câteva sorbituri de alcool diminuează riscul producerii unui AVC, dar excesul îl mărește. Aceasta e concluzia cercetătorilor chinezi care au urmărit 64.000 de bărbați timp de nouă ani. Între unul și șase pahare de alcool pe săptămână au redus riscul cu 8%, dar peste 21 de pahare săptămânal l-au mărit cu 22%. Nu lăsați toată cantitatea pentru vineri seara – specialiștii le recomandă femeilor să nu depășească un pahar pe zi, iar bărbaților, două pahare.

 

Mâncați fructe. Creierul dvs. adoră portocalele, dar și căpșunile, ardeii grași roșii și grepfrutul zemos – toate acestea sunt bogate în vitamina C. Cercetătorii britanici care au urmărit 20.000 de persoane timp de zece ani au constatat că participanții cu cel mai ridicat nivel de vitamina C în sânge aveau un risc de AVC cu 42% mai mic decât cei cu nivelul cel mai scăzut.

Sursa: Reader’s Digest – “O viață fără boli” 

Vote it up
112
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza