Pozitii fizice pentru creier

4 pozitii ale corpului pentru o mai buna functionare a creierului
 

Creierul este cel care, de regula, controleaza corpul, dar si corpul poate influenta creierul prin feed-back-ul trimis prin intermediul sistemului nervos. De fapt, creierul si corpul lucreaza impreuna pentru a ne crea perceptia asupra lumii.Cercetatorii au analizat modul in care creierul interpreteaza semnalele primite de la restul corpului. Iata cateva moduri in care te poti folosi de corp pentru a-ti imbunatati mintea, potrivit celor de la Viataverdeviu.

Zambetul poate aduce sentimente de calm si fericire
Studiile au arata ca atunci cand cineva zambeste fara motiv isi poate pacali creierul si se poate simti mai destresat si mai fericit. Intr-un experiment participantilor li s-a cerut sa tina in gura niste betisoare, in asa fel incat sa actioneze asupra muschilor ca si cum ar zambi. Cercetatorii au descoperit ca acesti participanti au trecut mai bine testele de stres indus decat participantii care au dat aceleasi teste, dar cu fetele serioase.

Intr-un experiment similar, publicat in 1988, participantii care s-au fortat sa zambeasca tinand un stilou in gura au calificat desenele mai haioase decat cei care nu erau fortati sa zambeasca.

Deschide-ti bratele ca sa te simti puternic
Anumite pozitii ale corpului pot ajuta pe oameni sa se simta mai puternici. Studiile arata ca deschizand larg bratele si prelungind spatiul personal poate modifica nivelul hormonal, facand o persoana sa se simta mai puternica si mai dispusa sa-si asume riscuri.

Intr-un studiu, participantii au fost rugati sa se aseze in pozitii de forta sau lipsite de forta pentru cateva minute, apoi au primit $2 spre pastrare sau ca sa-i joace. Rezultatele au aratat ca cei care au ales pozitii de forta au fost mai dispusi sa riste banii la joc pentru sansa de a-i dubla. Cercetatorii spun ca, desi pozitiile de forta par mai degraba sa se potriveasca barbatilor, acestea le pot face si pe femei sa se simta puternice.

Trage un pui de somn ca sa fii mai destept
Un pui de somn poate fi mai mult decat o pauza binevenita pentru o minte obosita. Studiile au aratat ca, la fel ca si un somn bun in timpul noptii, somnul scurt din timpul zilei poate stimula capacitatea de invatare, intelectuala si memoria.

Ia pozitia Zen pentru a te calma
In aparenta meditatia ajuta numai mintea, dar unii cercetatori sunt de parere ca, de fapt, asezand corpul intr-o pozitie meditativa si respirand profund, poate contribui la ordonarea si limpezirea mintii, conform unui studiu realizat in 2008.

Este posibil ca atunci cand o persoana se concentreaza asupra mecanismelor mintii care controleaza respiratia si pozitia corpului, acest lucru sa aiba un efect calmant asupra mintii, sunt de parere cercetatorii.

Vote it up
102
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza