Poți trece testul longevității?

Așază-te. Ridică-te. Repetă. Pare prea simplu? Nu ai voie să te ajuţi de braţe  
 

AŞAZĂ-TE. RIDICĂ-TE. Repetă. Trucul: nu ai voie să te ajuţi de braţe. Acest test de flexibilitate şi forţă aparent simplu poate prezice cine va trăi mai mult, conform unui studiu realizat de medicul brazilian Claudio Gil Araújo.

Studiul a apărut când dr. Araújo a observat că mulţi dintre pacienţii lui, în special cei mai în vârstă, au probleme cu unele mişcări obişnuite, cum ar fi să se aplece în faţă pentru a ridica ceva de pe jos. Pe măsură ce oamenii îmbătrânesc, reducerea forţei musculare şi a echilibrului poate creşte semnificativ riscul unor căderi cu urmări grave.

Aşa că dr. Araújo şi colegii lui au dezvoltat testul „Aşază-te/Ridică-te“, sau TAR, pentru a determina forţa, elasticitatea şi longevitatea unei persoane.

Încearcă!

Stai în picioare, desculţ(ă), într-un spaţiu liber.

Lasă-te cu şezutul pe podea, încercând să nu te ajuţi de mâini, genunchi, antebraţe sau părţile laterale ale picioarelor.

Acum ridică-te la loc, tot fără să-ţi foloseşti mâinile şi picioarele.

Scor (pe o scală de la 1 la 10)

AŞEZATUL: Începe de la cinci puncte. Scade câte un punct de fiecare dată când un membru este folosit pentru sprijin şi o jumătate de punct de fiecare dată când îţi pierzi echilibrul.

RIDICATUL: Adaugă cinci puncte scorului obţinut la „Aşezat“. Acum scade puncte urmând regulile de mai sus.

REZULTATUL: Conform doctorului Araújo, persoanele care au obţinut mai puţin de opt puncte la test prezintă un risc dublu de a muri în următorii cinci ani decât cei care au obţinut un punctaj mai mare. În cazul celor care au obţinut trei sau mai puţine puncte, riscul de a muri în acelaşi interval de timp era de cinci ori mai mare.

Evită...

... să te foloseşti de membre pentru sprijin, pe măsură ce treci de la poziţia aşezat la poziţia în picioare şi viceversa. Scopul este să-ţi păstrezi echilibrul în mod natural.

Vote it up
94
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza