Pierderea memoriei

Cand ar trebui sa fim ingrijorati?
 

Scapari mici ale memoriei sunt obisnuite, deoa­­rece elementele retelei cognitive pot sovai. Odata cu inaintarea in varsta sunt de asteptat unele lapsusuri care nu sunt grave. Pierderea profunda a memoriei este, insa, un sindrom universal de dementa, iar o forma a dementei este boala Alzheimer.

Simptome:

• Tulburari ale memoriei de scurta durata: inca­­pacitatea de a-ti aminti evenimente recente; de­­ficite de atentie; comportament ezi­­tant; tulburari ale somnului.

• Tulburari ale me­­mo­­riei de lunga durata: de­­zo­­rientarea in timp si spatiu; dificultati in recu­­noas­­­­­­terea altor persoa­­ne sau in amintirea evenimentelor trecute; depresie.

Cum pastram sanatatea creierului

Pentru pastrarea longevitatii creierului si susti­­nerea memoriei sunt utile exercitiile fizice si o dieta sanatoasa. Substantele nutritive care pro­­tejeaza creierul sunt carbohidratii complecsi si vitaminele B. Acestea ajuta la asigurarea unei trans­­misii sanatoase de catre nervi si a unei cantitati suficiente de neurotransmitatori. Unele dovezi epidemiologice asociaza nivelurile scazute de vi­­tamine B6, B12 si folat cu boala Alzheimer. Cercetatorii sugereaza ca niveluri scazute de
fier pot dete­­riora functia memoriei.

Afinele se arata promitatoare in combaterea scaderii memoriei din cauza varstei. Studii preliminare asociaza afinele cu imbunatatirea functiei cognitive. Se crede ca actiunile antio­­xidante ale flavonoidelor din afine inverseaza unii parametri ai pierderii de memorie datorata varstei prin apararea impotriva radicalilor liberi nocivi, care se pot acumula in celulele creierului si pot compromite functia memoriei. Substante nutritive cardioprotectoare, cum sunt fibrele solubile, mentin libere vasele de sange.

O alta grasime sanatoasa pentru inima, DHA, este un element de constructie a tesutului cre­­­­ie­­rului, iar niveluri scazute ale acesteia au fost aso­­ciate cu dementa varstei a treia, inclusiv Alzheimer.

Ce mai puteti face:

Faceti miscare.

Folositi-va mintea: cititi, dezlegati cuvinte incru­­cisate, fa­­ceti exercitii de memorare.

Relaxati-va, pentru a im­­bunatati memoria si concentrarea.
 

Vote it up
113
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza