… pe careinstructorul auto nu ți le spune

 

Orele la școala de șoferi nu încep întotdeauna la timp (trebuie să completăm formulare, să stăm de vorbă, să ne bem cafeaua...). Așa că nu încerca să îți dai seama când anume ar trebui să se termine lecția și nici dacă durează cât ar trebui.

Partea teoretică este o condiție pentru cea practică. Deși teoria este adesea tratată superficial, ignoranța ta se va trăda de la prima oră de condus.

Când te pregătești pentru prima oră de șofat, ia-ți cei mai buni adidași și bilete pentru transportul în comun – după prima lecție, te vom lăsa probabil într-o zonă a orașului pe care nu ai avut ocazia să o cunoști.

Deși oamenii se fac că nu aud întrebările directe, chiar și cea mai puțin informată persoană a auzit de faimoasele „teste ale polițiștilor“.

Toți candidații, fără excepție, cred că, dacă au condus cele 30 de ore obligatorii, pot acum să intre în trafic. Aproape întotdeauna îți vom sugera să mai iei câteva ore suplimentare. De obicei este necesar un număr total de ore de condus egal cu vârsta ta plus încă zece.

Uneori simțim că mașina este a doua noastră casă, așa că fumăm, mâncăm, nu ne punem centura de siguranță. Unii chiar bârfim, ținem predici sau înjurăm alți participanți la trafic (pe tine). Cel puțin, în sinea noastră.

Spre deosebire de tine, nu vom mai putea sta vreodată relaxați pe scaunul pasagerului. În zilele libere evităm scaunul din față din cauza dorinței subconștiente de a corecta manevrele șoferului.

Uneori uităm să-ți explicăm cum să pornești ștergătoarele, cum să eliberezi frâna de mână și cum să faci frână de motor. Apoi, rămânem uimiți în fața polițiștilor când nu știi să rezolvi aceste sarcini simple.

Nu da vina pe noi dacă ai probleme cu schimbarea vitezelor. Umilele noastre mașini au supraviețuit sutelor de începători, de aceea schimbătorul merge greu.

Dacă nu am închide ochii, unii stângaci nu ar învăța niciodată parcarea cu spatele între două mașini și ar petrece ore întregi exersând la aceasta. „O să reușești manevra când îți vei lua mașină“, spunem și trecem la lecția următoare.

Și noi am avut parte de eșecuri la proba de parcare.

Ar trebui să te învățăm cum să te descurci în intersecțiile aglomerate, pe autostrăzi și în pantă. Cu toate astea, noi te învățăm doar cum să treci testele, deși știm că nimeni nu conduce ca la carte.

Vei da examenul de traseu în mod repetat dacă nu te pregătești bine. Prima oară polițistul e exigent, dar a doua sau a treia oară i se face milă de tine, chiar dacă evoluezi mai prost ca prima dată.

Vote it up
Votează
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza