… pe care expertul în computere nu ți le spune de obicei

 

Stinge-l şi reporneşte-l.
În nouă cazuri din zece, res-tartarea computerului – şi a oricărui aparat conectat la el – va rezolva problema.

Doar pentru că suntem „tovarăși“ la serviciu, nu te aştepta să vin imediat de fiecare dată când ai vreo problemă. Am o groază de probleme de IT de rezolvat.

Suntem ca Moş Crăciun:
ştim dacă ai fost cuminte sau nu. Dacă spui cinstit ce s-a întâmplat înainte ca sistemul să cedeze, vom economisi timp. Până la urmă, oricum voi afla ce-ai făcut.

Foloseşte parole „puternice“.
Încearcă să combini litere şi numere (dar nu ziua ta de naştere) pentru a crea o parolă „de bază“, la care să adaugi o terminație unică pentru fiecare site pe care îl foloseşti. Dacă parola ta de bază este formată din inițialele soției sau soțului şi data căsătoriei (de exemplu SO170689), parola ta pe Yahoo ar putea fi „SO170689YA“.

Asigură-te că ai protecție antivirus şi antispyware
(antispionaj), setea-ză-le pentru actualizare cel puțin o dată pe zi şi rulează o scanare a întregului sistem cel puțin o dată pe săptămână.

Nimic nu e gratis.
Descăr- carea de muzică, filme sau jocuri gratuite de pe site-uri de schimb de fişiere poate deschide portițe în sistemul tău, care pot fi exploatate de alții. Pentru siguranță, foloseşte servicii autorizate precum Rhapsody, iTunes sau Netflix.

Ține minte: conexiunea wireless publică este chiar publică.
Dacă nu ai un motiv urgent să îți verifici e-mailul sau contul bancar în timp ce savurezi o cafea cu lapte la mall, atunci nu o face. Atâta vreme cât te afli într-o rețea publică, chiar şi una care este codată, un hacker din apropiere îți poate fura parolele.

Lasă-l să se odihnească.
Dacă stingi computerul când nu îl foloseşti, economiseşti energie şi eliberezi memoria RAM, sau memoria temporară, care altfel, în timp, îți face compu-terul să răspundă mai încet la comenzi.

Dacă nu poți accesa internetul, sună mai întâi la furnizor.
Problemele de conexiune pot fi adesea verificate şi rezolvate gratis.

Dacă vrei să ai mai puține probleme cu computerul, ia-ți un Macintosh.

Data viitoare când primeşti un mesaj caritabil în căsuța ta de e-mail,
nu îl da imediat mai departe. Mai întâi verifică-l pe internet.

Câteodată vorbim de tine codat.
Dacă auzi de eroarea HKI (Human-Keyboard Interface/Interfața Om-Tastatură) sau PEBCAK (Problem Exists Between Chair and Keyboard/Problema E Între Scaun și Tastatură), să ştii că te insultăm.

Dacă nu înțelegi ce îți
explic, înseamnă că nu îmi fac treaba. Confuziile și jargonul tehnologic sunt un semn de nesiguranță, nu de inteligență.

Surse: Derek Meister, Geek Squad; Aaron Schildkraut, myhometech.net; TechRepublic.com; techcomedy.com

Vote it up
Votează
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza