Pastele sunt bune într-o dietă sănătoasă

Contrar a ceea ce se crede, consumul de paste nu este dăunător pentru siluetă dacă ținem cont de anumite lucruri. 
 

Mai mult decât atât, o dietă sănătoasă trebuie să conțină și carbohidrați, deoarece aceștia sunt cei care ne furnizează energie. După cum se știe pastele sunt mâncarea principală a italienilor, care le servesc și reci și calde. Datorită concentrației mari de fibre, pastele din grâu dur împiedică acumularea grăsimilor și contribuie la scăderea colesterolului “rău” din sânge. Mai mult, acest tip de paste conține vitamine (B, E și K), minerale, calciu, fier, magneziu, fosfor și zinc. Iată care sunt celelalte beneficii:

- au puține calorii – 100 grame paste au 100 calorii, ceea ce reprezintă foarte puțin. Și nu conțin grăsime. Este foarte important deci ce fel de sos alegeți pentru ele.

- sunt sățioase – Pastele au un bun indice de sațietate și un aport caloric slab. Te satură și te ajută să nu mai ronțăi altceva între mese.

- sunt anti-colesterol – Pastele au fitosteroli, cu un rol important în menținerea unui nivel cât mai scăzut al colesterolului. Sunt de preferat pastele integrale și de evitat sosul de brânză.

 

Iată cum ar trebui preparate pastele pentru a fi cu adevărat sănătoase:

 

-      trebuie păstrat raportul dintre paste și apă. E bine să se fiarbă 100 gr de paste într-un litru de apă

-      sarea se pune în apă la început

-      pastele se adugă doar după ce apa începe să fiarbă

-      nu se adaugă ulei în apă, ci câteva picături după ce au fost fierte și scurse

-      fierbe-le mai puțin – așa indicele glicemic va fi mai mic, deci pastele vor fi mai sănătoase

-      nu se clătesc cu apă rece

-      combină-le cu un sos de roșii cu verdeață

Vote it up
179
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza