Pasat de migdale

Migdalele aduc un plus de savoare – ca si unul de antioxidanti si vitamine – in acest porridge bogat in proteine si fibre
 

 

INGREDIENTE PENTRU 4 PORTII

1/2 cana (80 g) migdale crude intregi sau 1/2 cana (55 g) faina de migdale (migdale pisate)

1 1/2 cani (150 g) fulgi de ovaz, orz sau secara

4 cani (1 litru) apa

1 lingurita de scortisoara macinata

1 lingurita de nucsoara rasa lapte de vaca degresat sau lapte de soia, pentru servit

miere, pentru servit

 

PREPARARE 5 minute

GATIT 15 minute

FIECARE PORTIE CONTINE 1 098 kJ, 262 kcal, 8 g proteine, 14 g grasimi (2 g grasimi saturate), 23 g carbohidrati (1 g zahar), 5 g fibre, 4 mg sodiu

 

1 In cazul in care se folosesc migdale intregi, se pun intr-un blender si se mixeaza pana ce ajung la gradul de finete dorit. (Se macina mai mare, pentru un pasat mai texturat.)

2 Intr-o cratita mare cu fundul gros, se combina migdalele macinate cu fulgii de cereale, apa, scortisoara si nucsoara; se da totul in clocot. Se reduce flacara si se fierbe amestecul molcom, 15 minute sau pana cand devine moale si cremos.

3 Se serveste pasatul cu lapte de vaca degresat sau lapte de soia si cu putina miere, daca se doreste.

 

SFATUL BUCATARULUI Se poate inlocui apa cu lapte degresat, pentru a se obtine un pasat mai cremos. Se amesteca frecvent in timpul gatitului, pentru a preveni arderea.

Daca se folosesc migdale intregi, se piseaza o cantitate suficienta pentru 2-3 zile si se pastreaza in frigider, intr-un recipient inchis ermetic. Pasatul gatit rezista bine in frigider 2-3 zile si poate fi reincalzit in cuptorul cu microunde.

Vote it up
139
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza