Orez rosu japonez

Fasolea aduki da orezului o tenta rosiatica, gust placut si textura cremoasa. E o experienta interesanta, mai ales alaturi de un meniu oriental
 
<p>Timp de preparare: circa 1 ora, plus 9 ore muiatul fasolei si 30 de minute racirea
Timp de gatit: 25 de minute
Se obtin 4 portii
Fiecare portie contine: 238 kcal, 10 g proteine, 4 g grasimi (din care 0,5 g grasimi saturate), 50 g carbohi-drati (din care 0,5 g zahar), 3 g fibre

Ingrediente

100 g fasole aduki uscata, muiata cel putin 8 ore
200 g orez glutinos
1/2 lingurita de sare
2 linguri seminte de susan negru

Preparare

Se scurge fasolea muiata si se clateste sub jet de apa rece. Se pune intr-o oala, se acopera cu apa rece si se da in clocot. Se fierbe rapid 10 minute, apoi se micsoreaza flacara si se fierbe incet 35–45 de minute, sau pana cand se face foarte frageda.

Se scurge fasolea intr-o sita asezata deasupra unui castron, pastrand lichidul rosu. Se lasa lichidul sa se raceasca circa 30 de minute.

Se spala orezul sub jet de apa pana cand apa ce curge este curata, apoi se scurge bine. Se adauga orezul in lichidul rosu in care a fiert fasolea si se lasa la muiat 1 ora.

Se scurge orezul, pastrand din nou lichidul. Se amesteca intr-o oala mare orezul cu fasolea fiarta si se masoara cantitatea folosind un vas gradat. Se adauga o cantitate egala de lichid rosu, suplimentand, daca este necesar, cu o cantitate de apa rece proaspata. Se sareaza.

Se da in clocot. Se amesteca scurt, apoi se face flacara mica si se fierbe incet 15 minute, sau pana absoarbe lichi-dul. Se amesteca din nou, apoi se acopera oala si se potriveste flacara cat mai mica posibil. Se lasa pe foc 10 minute.

Se transfera mixtura de orez pe un platou si se afaneaza cu o furculita. Se presara cu seminte de susan si se serveste.

O idee
• Ca sa preparati orez cu castane si sake, clatiti 225 g de orez japonez pentru sushi, apoi muiati-l 30 de minute in multa apa rece. Scurgeti-l si puneti-l intr-o oala mare, impreuna cu 170 g castane din pachet vidat sau cutie, tocate, si cu 1/2 lingurita sare. Adaugati 600 ml apa rece. Dati in clocot, apoi reduceti flacara si fierbeti 15 minute, sau pana cand majoritatea lichidului a fost absorbita, amestecand doar o singura data. Acoperiti vasul si fierbeti la cea mai mica flacara posibila timp de 10 minute. Luati oala de pe foc si lasati-o sa stea, acoperita, 5 minute. Luati capacul si afanati orezul, apoi incorporati in el 1 lingura sake. Serviti-l presarat cu 2 linguri seminte de susan prajite.

Avantaje
• Fasolea aduki este un adaus hranitor la orice fel de mancare condimentat. In Japo-nia, boabele sale macinate sunt folosite sub forma de pulbere in produsele de patiserie si in paine, caci are o aroma dulce neobisnuita.
• Amestecul de orez si fasole contine cantitati mari de proteine si carbohidrati cu amidon si foarte putine grasimi.
• Semintele de susan sunt pentru vegetarieni o importanta sursa de proteine. Mai contin si importante cantitati de calciu, un mineral esential pentru sanatatea dintilor si oaselor.</p>

Vote it up
210
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza