Orele potrivite pentru diverse activitati

Reglarea bioritmului ne ajuta sa obtinem rezultate maxime, sustin specialistii
 

<p>Exista un timp optim pentru fiecare activitate, de la a lua micul dejun si pana la a face sex. Specialistii spun ca organismul are ore fixe dupa care functioneaza la parametri maximi. Astfel, se recomanda reglarea ceasului intern, deoarece numai asa se vor obtine rezultate maxime din toate activitatile zilnice. Cotidianul britanic Daily Mail a realizat un orar, pentru a sti cum sa ne reglam bioritmul.

6.00 - ora de facut sex. Dr Pam Spurr, medic psihiatru, spune ca aceasta ora este ideala pentru aceasta activitate din punct de vedere hormonal. "Desi majoritatea persoanelor considera ca momentul ideal pentru a intretine raporturi intime cu partenerul este seara, nivelul de estrogeni si testosteroni, hormini sexuali feminini si masculini, se afla la cote maxime in zori. In plus, acesta este momentul ideal cand ambii parteneri sunt fertili", explica dr. Spurr.

7.00 - micul dejun. Dr Andrew Murray, de la Universitatea Trinity, Cambridge, spune ca, dupa aproximativ noua ore in care nu ai mancat nimic, organismul este slabit si incepe sa arda caloriile stocate in masa musculara, pentru a face rost de energie. "La cel mult o ora dupa ce ne-am trezit este momentul ideal pentru a lua masa de dimineata. Lipsa glucozei din organism, consumata pana dimineata, face creierul sa nu poata functiona la parametri normali", explica dr. Murray. Specialistii adauga ca persoanele care sar peste micul dejun vor avea senzatia de ameteala pe tot parcursul zilei. Medicul nutritionist Ursula Arens recomanda pentru masa de dimineata cereale integrale, deoarece acestea ofera organismului energie pe o perioada lunga de timp.

8.30 - iesi la lumina. Dr Andrew Murray spune ca expunerea la lumina naturala ajuta la setarea ceasului biologic. "Lumina opreste productia de melatonina, hormonul care ne face sa fim adormiti", explica specialistul. Dr. Murraz completeaza ca razele soarelui au rol antidepresiv si maresc productia de vitamina D in organism, care tine la distanta cancerul si bolile de inima.

10.00 - perioada ideala pentru rezolvarea problemelor dificile. Specialistii spun ca la aceasta ora creierul are cea mai mare capacitate de concentrare. Atat memoria de scurta durata, cat si ceea ce care tine de logica, functioneaza in acesta perioada cel mai bine. De asemenea, efectul micului dejun a trecut, glucoza a ajuns in sistem, inclusiv in creier, asa ca e vremea marilor provocari sau a rezolvarii celor mai dificile sarcini trecute pe agenda.

13.00 - pranzul. Sistemul digestiv e la cota maxima la aceasta ora, iar medicul nutritionist Ursula Arens recomanda un pranz usor, echilibrat in proteine si carbohidrati. "Un sandvis din paine integrala cu ton si salata, urmat de un fruct este tot ce are nevoie organismul pentru a functiona pana la masa de seara", adauga dr. Arens.

15.00 - ora ideala pentru o plimbare. Dr Peter Venn, directorului Centrului de Tulburare a Somnului din Londra, spune ca dupa masa de pranz organismul se simte molesit. "Sangele merge catre stomac, ramanand mai putin sange care sa se indrepte spre creier si sa tina organismul alert. Evitati somul de pranz, deoarece acesta duce la aparitia tulburarilor somului de noapte, iar riscul aparitiei insomniilor este destul de mare. Recomand plimbarile in aer liber, timp de 20 de minute", spune dr. Venn.

17.30 - fa exercitii fizice. Dr Geoff Davies, specialist in afectiuni locomotorii la Clinica Cardiff Bay, spune ca, la aceasta ora, temperatura corpului este ridicata, ceea ce face ca muschii corpului sa dea tot ce pot. "Este perioada in care organismul este flexibil si agil. Este recomandat ca persoanele adulte sa faca, de cinci ori pe saptamana, timp de 30 de minute, exercitii de intensitate moderata, sau de trei ori pe saptamana, exercitiu viguros", spune dr. Davies. Potrivit specialistului, exercitiu fizic moderat este si mersul alert sau gradinaritul, iar cel viguros poate consta in alergat sau ciclism."Pe langa faptul ca miscarea ne mentine silueta, exercitiile regleaza fluxul sangvin, lucru benefic pentru inima. In acest mod tinem la distanta bolile cardiovasculare sau accidentele cerebrale", precizeaza dr. Davies.

19.00 - un pahar de vin rosu. Potrivit specialistilor, la aceasta ora, ficatul are cea mai mare capacitate de detoxifiere. Astfel, un pahar de vin este chiar indicat, dar fara a se depasi aceasta masura, deoarece riscam sa apara efecte adverse. Un studiu publicat de Journal of Physiology arata ca mai mult de un pahar de alcool duce la aparitia insomniilor.

19.30 - ultima masa a zilei. Timp de mai multi ani a existat o teorie potrivit careia nu conteaza la ce ora mananci seara, important este sa mananci. Un studiu realizat de cercetatorii de la Universitatea Northwestern arata ca mancatul la ore neregulate, mai ales seara, duce la aparitia excesului de kilograme.

21.30 - ritualul inainte de culcare "Este ora ideala la care sa-ti incepi rutina de dinainte de culcare. Astfel, recomand un dus cald, nici prea rece sau prea fierbinte, iar apoi un film sau cateva pagini dintr-o carte. Sunt lucruri ideale pentru a obtine un somn de calitate", spune Dr Peter Venn. Acesta adauga ca sapte pana la opt ore de somn sunt suficiente pentru adult.</p>

Vote it up
173
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza