Obiceiurile care ne ingrasa

Contrar a ceea ce se crede, alegerea alimentelor fara grasimi ne face sa acumulam kilograme 
 
<p>Pana acum se credea ca kilogramele in plus se acumuleaza ca urmare a cantitatii de grasime pe care o includem in dieta noastra. Se pare insa ca nu e asa. Mai multi specialisti in nutritie au realizat un top al obiceiurilor care ne ingrasa.
● Alegi alimente care au un continut scazut de grasimi. Oricat ar parea de ciudat, grasimile fac parte dintr-o dieta echilibrata. Grasimile furnizeaza organismului acizi grasi esentiali - Omega 3 si Omega 6, pe care organismul nu ii poate sintetiza, dar ii sunt necesari pentru o serie de procese. De asemenea, grasimile au si rolul de a ajuta la asimilarea vitaminelor liposolubile - A, D, E si K din alimente. Potrivit nutritionistilor, fara grasimi, aceste vitamine absolut necesare pentru organism nu se asimileaza in cantitate suficienta. Grasimile nesaturate, numite grasimi "bune", pot fi mononesaturate (uleiul de masline) sau polinesaturate (uleiuri vegetale de rapita, de in, de floarea-soarelui, de porumb), in functie de tipul de acizi grasi care predomina in compozitia lor. O categorie importanta de grasimi polinesaturate o reprezinta grasimile esentiale, care contin acizii grasi esentiali Omega 3 si Omega 6. Acesti acizi sunt implicati in reglarea tensiunii arteriale, in coagularea sangelui, in contractia musculara si, in plus, ajuta la buna functionare a sistemului imunitar, spun specialistii in nutritie.
● Te infometezi. Expertii spun ca atunci cand manancam rar, sucurile gastrice care se secreta la anumite intervale de timp vor afecta atat sistemul digestiv, cat si absorbtia alimentelor. Expertii spun ca scaderea glicemiei, aparuta din cauza faptului ca mancam prea rar, va afecta pancreasul, iar metabolismul nu va mai avea capacitatea de a arde grasimile. In plus, atunci cand organismul nu mai primeste mancare, el isi face "rezerve", pentru a face fata perioadelor de infometare. Nutritionistii avertizeaza ca persoanele care recurg la diete draconice risca sa isi distruga masa musculara, deoarece corpul va "manca" din muschi, in niciun caz din masa adipoasa.
● Dormi prea mult sau prea putin. Orele de somn sunt foarte importante pentru reglarea metabolismului, spun nutritionistii. Medicii sustin ca orele de somn cuprinse intre 22:00 si 05:00 sunt indicate mai ales persoanelor care vor sa scape de kilogramele in plus. De asemenea, studiile de specialitate au constatat ca persoanele care dorm putin sau prea mult au tendinta de a lua in greutate, chiar daca sunt adeptele unui stil de viata sanatos.
● Bei sucuri carbogazoase. Studiile clinice au demonstrat ca persoanele care beau un pahar sau doua pe zi prezinta un risc cu 33% mai mare de a deveni supraponderale sau chiar obeze. Nici sucurile dietetice nu sunt indicate. De cele mai multe ori acestea au un adaos crescut de zahar, provenind de cele mai multe ori de la fructoza. Nutritionistii spun ca aceste bauturi au capacitatea de a creste apetitul.
● Te uiti la televizor in timp ce mananci. Oamenii de stiinta au constatat ca persoanele care mananca in fata televizorului isi suplimenteaza dieta zilnica cu 119 kilocalorii, comparativ cu cele care nu au acest obicei.
● Alegi painea alba. Un studiu, publicat in American Journal of Clinical Nutrition, arata ca persoanele care mananca paine alba sunt mai predispuse sa ia in greutate. Acest sortiment de paine este sarac in fibre, astfel ca va oferi cu greu senzatia de satietate.
● Nu bei suficienta apa. Pentru ca metabolismul sa arda grasimile acesta are nevoie de apa. Un studiu al expertilor de la University of Utah, din Statele Unite ale Americii, arata ca persoanele care beau opt pahare de 250 de mililitri de apa pe zi prezinta un risc scazut de a se ingrasa.
● Mananci la ore tarzii . Nutritionistii recomanda ca cina sa fie luata cu cel putin patru ore inainte de somn. In acest timp organsimul va avea timp sa asimileze mancarea. Daca servim cina la ora 19, exista riscul ca, peste noapte, sa ni se faca iar foame si atunci ne vom trezi cu siguranta pentru o gustare.
● Nu folosesti un cantar. Multe persoane considera acest instrument de masurare a greutatii un dusman. Nutritionistii spun ca acesta trebuie sa fie vazut ca un aliat, deoarece ne putem monitoriza mai usor greutatea.
● Mananci pe fond emotional. Acest obicei este des intalnit in randul femeilor, care mananca atunci cand sunt triste, depresive sau nervoase. Studiile de specialitate au demonstrat ca persoanele care au acest obicei prefera sa manance dulciuri, covrigei, chipsuri - alimente care au un continut calori ridicat. Nutritionistii spun ca dulciurile ajuta la cresterea nivelului de hormoni responsabili cu buna dispozitie, insa nu vor solutiona problema care a dus la starea tensionata, ci dimpotriva va crea una in plus - va veti ingrasa.</p>
Vote it up
172
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza