Obiceiuri zilnice care distrug sanatatea

Spalatul pe dinti imediat dupa masa si dusurile fierbinti nu sunt indicate
<p>Faptul ca fumatul, dieta dezechilibrata si abuzul de alcool ne pun sanatatea in pericol sunt lucruri deja stiute. Studii recente arata ca exista obiceiuri sanatoase care ne pun in pericol organismul.</p>
<p>Dusurile fierbinti si sapunurile abrazive. Preocuparea exagerata fata de igiena personala poate fi in detrimentul pielii noastre, spune medicul dermatolog Nick Lowe, de la clinica Cranley din Londra. "Folosirea apei fierbinti combinata cu sapunuri abrazive poate distruge uleiurile naturale ale pielii. Acest lucru duce la uscarea, craparea si chiar infectarea epidermei", precizeaza dr. Lowe. Pentru a preveni distrugerea pielii, dermatologul recomanda folosirea gelurilor de dus si a sapunurilor speciale pentru fiecare tip de piele in parte. În plus, apa trebuie sa fie calduta, nu fierbinte.</p>
<p>Opt ore de somn pe noapte. Notiunea de a dormi opt ore in fiecare noapte este o conventie moderna care te va face sa crezi ca nu dormi destul si sa te simti obosit, sustine profesorul Jim Horne, cercetator la Universitatea de Cercetare a Somnului din Loughborough. "Omul a evoluat in asa fel incat poate avea un stil de somn fragmentat. Somnul de 15 minute in timpul zilei poate fi echivalentul unei ore de somn pe timpul noptii", precizeaza specialistul. Pentru a reusi sa dormiti bine, expertii sustin ca trebuie sa "prindeti" orele 22 - 24. Studiile din domeniu arata ca melatonina - hormonul somnului - "invadeaza" organismul incepand cu ora 18. Astfel, nevoia de odihna este resimtita pe la ora 20 si, apoi, din doua in doua ore: ora 22, 24, respectiv 2.</p>
<p>Spalatul dintilor imediat dupa masa . Medicii stomatologi spun ca, imediat dupa ce am terminat de mancat, smaltul dintilor este slabit, iar periajul ar putea duce la deteriorarea danturii. "Asteptati cel putin o jumatate de ora inainte de a va spala. Daca va spalati pe dinti prea repede dupa masa, de fapt periati smaltul inainte ca acesta sa se intareasca din nou", spune medicul dentist Phil Stemmer. De asemenea, specialistul recomanda sa evitam clatitul gurii dupa spalarea dintilor. 
"Clatirea curata invelisul protector lasat de pasta de dinti, iar absenta acestei operatiuni ar adauga cateva ore de protectie dintilor. In plus, periuta nu trebuie udata, deoarece apa diminueaza efectul pastei de dinti", precizeaza dr. Stemmer.</p>
<p>Curatenia zilnica. Studiile de specialitate au demonstrat ca acest obicei ne pune sanatatea in pericol. Teste realizate in SUA pe 100 de barbati si femei au aratat ca voluntarii care faceau zilnic curatenie in casa aveau tensiunea arteriala mai ridicata decat cei care nu puneau atat de mult accent pe treburile casnice. De asemenea, specialistii au constatat ca produsele de curatenie pot creste riscul de aparitie a astmului.</p>
<p>Respiratia gresita. Atunci cand cineva este rugat sa inspire adanc, cu siguranta isi va umfla pieptul atunci cand va inhala, iar acest lucru este gresit, precizeaza medicul Neil Shah, de la Societatea de Administrare a Stresului. "Bebelusii respira cu tot abdomenul, care foloseste toata capacitatea plamanilor. Dar in timp ce crestem, trecem la un stil mai ineficient de respiratie, prin piept. Asta inseamna ca aerul vechi ramane mai mult timp in plamani, si pentru ca aceste organe au o capacitate redusa, aerul proaspat nu ajunge in sectiunea de jos. Partea de jos a plamanilor este cea care contine cele mai calde si umede vase de sange, care sunt cele mai eficiente pentru schimbul de gaze si transportarea oxigenului in sange", spune specialistul. Din fericire, corpul poate fi antrenat pentru a reveni la respiratia corecta. Atunci cand inspirati, incercati sa va umflati stomacul si sa mentineti pieptul nemiscat, iar atunci cand expirati, contractati muschii abdominali.</p>
<p>Relaxarea dupa cina. Cu totii am trecut prin asa ceva. Dupa o masa copioasa, organismul simte nevoia de odihna. Specialistii spun ca obiceiul de a dormi dupa ce am mancat este contraindicat. "Daca esti inactiv in timpul serii sau mananci chiar inainte de culcare, corpul va depune acele alimente ca grasime. Astfel, se recomanda o plimbare de 20 de minute dupa cina. Cheia pentru a nu lua in greutate este sa mananci portii mici si regulate", spune Claire MacEvilly, nutritionist de la Universitatea Cambridge.</p>
Vote it up
103
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza