Obiceiuri simple care va dau vigoare

Atunci cand va simtiti apatic, faceti o plimbare de zece minute in ritm sustinut
 

Deseori ne simtim epuizati, mai ales in perioadele in care avem mai mult de lucru sau atunci cand se aduna mai multe probleme de rezolvat. Iata cateva trucuri simple care ne pot ajuta sa fim mai plini de energie.

• Beti-va cafeaua cu sorbituri mici, pe tot parcursul zilei. Aveti obiceiul ca, dimineata, sa dati pe gat un es­­presso triplu, ca sa ramaneti cu ochii deschisi? S-ar putea ca astfel sa va micsorati si mai mult nivelul de energie. Studii intreprinse la Scoala de Medicina Har­­vard arata ca dozele mici si frecvente de cofeina (can­­titatea continuta intr-un sfert de cana de cafea) sunt mai eficiente decat una-doua doze mari.

• Faceti cativa pasi vioi. Atunci cand va simtiti apatic, faceti o plimbare de zece minute in ritm sustinut. De­­se­­ori, persoanele obosite au o rezerva scazuta de ade­­nozin difosfat (ADP), un „mesager“ intracelular im­­plicat in metabolismul energiei. Cu alte cuvinte, „mo­­torul“ dvs. are nevoie de mai multe „scantei“ pentru a se aprinde, asa ca o plimbare din cand in cand i-ar prinde bine.

• Cultivati recunostinta. Atunci cand va plimbati, con­­centrati-va pe lucrurile pentru care va simtiti recu­­noscator vietii. „Aceasta tehnica simpla combina pu­­terea recunostintei cu efectele pozitive ale mersului pe jos si exercitiilor fizice, creierul dvs. fiind inundat de neurotransmitatorii starii de bine si de endorfine. Este un exercitiu simplu, dar eficient, care va energizeaza mintea si trupul“, sustine Jon Gordon, specialist ame­­rican in probleme de energie si autor al unor carti pe aceasta tema.

• Beti apa. Oboseala este deseori unul dintre primele semne ale deshidratarii, iar daca toata ziua nu beti decat cafea si sucuri, probabil ca sunteti deshidratat. Iar apa rece este oricum invioratoare.

• Controlati-va tiroida. Daca aceasta glanda nu pro­­du­­ce suficienti hormoni, poate fi unul dintre motivele pentru care va simtiti obosit si deprimat. E suficient sa va faceti o simpla analiza de sange. Alte simptome ale hipotiroidiei sunt pielea uscata, cresterea in greutate, constipatia si senzatia de frig.

• Culcati-va cu 15 minute mai devreme. In fiecare sap­­tamana, duceti-va la culcare cu cate 15 minute mai devreme, pana ce descoperiti exact de cat somn are nevoie organismul dvs. Veti sti ca v-ati odihnit su­­ficient atunci cand va treziti plin de energie.

• Treziti-va la timp. Dimineata, treziti-va in fiecare zi la aceeasi ora, chiar si in weekenduri, indiferent cat de putin ati dormit. Daca va obligati organismul sa res­­pec­­te un tipar, veti adormi mai repede seara. Exersati timp de cateva saptamani.

• Consumati alimente cu fosfor. Fosforul este un mi­­neral esential, de care organismul dvs. are nevoie pen­­tru a transforma carbohidratii, grasimile si proteinele in energie. Adaugati fosfor din lista principalelor surse ali­­mentare, pentru a va spori nivelul de energie. Acestea sunt: tarate (de orez sau ovaz), seminte de dovleac si floarea-soarelui, germeni de grau prajiti, parmezan, se­­minte de susan, nuci de Brazilia si seminte de pin, boabe de soia prajite, seminte de in, bacon.

• Mancati odata la patru ore. E mult mai bine sa va realimentati corpul cu combustibil inainte ca acesta sa se epuizeze complet, fiindca altfel sunteti tentat sa mancati in exces. Luati cate o masa frugala sau o gustare la fiecare patru ore (fireste, cu exceptia timpului cat dormiti): un bol cu cereale integrale, o mana de arahide prajite cu un ou rascopt, o felie de carne slaba, un mar feliat etc.

 

Vote it up
65
Ți-a plăcut acest articol?Voteaza